1 Laatst bewerkt door IngridB (19-04-2011 12:48)

Onderwerp: stapelen waarmee?

Hoi Hoi

Weet niet of het hier goed staat, anders mijn excuses hiervoor, maar heb een vraag wat betreft het stapelen van een taart!

Als ik de tweede laag op de onderste zet, wat moet ik er dan tussen doen voor versteviging? Ik hoorde al van kitkat, maar er zijn toch bepaalde 'stokjes' voor?

Ik wil over een tijdje een stapeltaart voor iemand gaan maken, maar wil wel even oefenen van te voren.
Staat zo raar als de taart hlemaal ingezakt aankomt :D

Alvast bedankt!

2

Re: stapelen waarmee?

Even uit de FAQ

Als je twee (of meer) taarten op elkaar stapelt, is het belangrijk om deuvels te gebruiken; dit zijn stokjes die je in de onderste taart steekt, waar de volgende op rust. De volgede taart moet dus wel op een taartkartonnetje staan.  Je kunt "echte" taartdeuvels gebruiken (zie dowel rod van hout of vanplastic), maar je kunt ook eetbare stokjes zoals chocosticks of Kitkats gebruiken. Andere alternatieven zijn maisprikkers. Zorg er in ieder geval wel voor dat datgene dat je gebruikt om te stapelen geschikt is voor contact met voedsel.
Een erg duidelijke howto om te stapelen vind je op www.tartacadabra.com, klik in het hoofdmenu daar op Howto's.

of gebruik even de zoekfunctie. Er zijn al enorm veel topics geweest over stapelen!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Re: stapelen waarmee?

Oké super, bedankt!

Ja ik had ook eerst de zoekfunctie moeten gebruiken :o , niet aan gedacht, sorry!