1

Onderwerp: Welke maten?

hej,

welke maten gebruiken jullie voor een stapeltaart (drie lagen).

en ik vraag me af hoe jullie die taarten zo hoog krijgen, maken jullie meer mix dan op de verpakking staat?

dank je alvast voor de antwoorden!

2

Re: Welke maten?

welke maten is afhankelijk van hoeveel eters ;) In de how-to's staat een topic met alle mogelijke maten die bij elkaar passen :Y

De hoogtes komen door 10min te kloppen en door voor een taart van 20 cm de hoeveelheid voor een taart van 22 cm te nemen ;) En door de dikte van de vullingen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

De hoogte ligt ook aan de hoogte van je bakpan. Hoe hoger die is, hoe hoger je taart komt.

En idd de maten van de taart is afhankelijk van het aantal personen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik gebruik meer mix als wat op de verpakking staat (voor bv een 25 cm geen 330 mix maar 400).
Wanneer ik een stapel maak kijk ook eerst naar het aantal personen en neem dan de maten die het er dichts bij komen.
@Ottolien: ik heb wel vaker gelezen dat wanneer je hogere bakpannen  neemt de taart hoger wordt, maar het ligt toch aan de hoeveelheid beslag en niet aan hoe hoog je bakblik is? Ik heb 7 cm hoge bakblikken en mijn biscuits worden ook zo'n 7-8 cm. Met dezelfde hoeveel beslag in een 10 cm bakblik worden ze toch geen 10 cm? Of snap ik het niet  :o  ;)

5

ja inderdaad esther, zo dacht ik het ook.

heeft misshien iemand die link waar staat voor hoeveel personen een stapeltaart is. ik heb gekeken maar kreeg die niet gevonden.

en hoeveel vulling doen jullie erin? bij mij wordt de taart daardoor misschien 1cm hoger maar meer niet... bij jullie wel?

6

Hier is de link http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Hoeveel vulling ligt eraan wat voor vulling, een dikkere vulling wordt uiteraard wat hoger dan een jamvulling. Wat ik meestal doe is dat ik de vulling in een spuitzak doe en dan banen spuit dat het overal even egaal is.

7

Dat is altijd verschillend. Ligt aan voor hoeveel personen het is. Nu heb ik voor 50 pers een stapeltaart. Dan maak ik een 30-25-20 stapel. Voor bv 35 personen neem ik 20-20-15. Voor bv 18 pers zou ik een 20-15 stapel maken. Ik neem altijd het gemiddelde van de tabellen.
Maar omdat ik 3x vul (= ong 2 cm vulling totaal) houden de mensen vaak taart over  :lol: .

8

Esther68 schreef:

@Ottolien: ik heb wel vaker gelezen dat wanneer je hogere bakpannen  neemt de taart hoger wordt, maar het ligt toch aan de hoeveelheid beslag en niet aan hoe hoog je bakblik is? Ik heb 7 cm hoge bakblikken en mijn biscuits worden ook zo'n 7-8 cm. Met dezelfde hoeveel beslag in een 10 cm bakblik worden ze toch geen 10 cm? Of snap ik het niet  :o  ;)

Dat klopt. Maar er zijn genoeg mensen die het beslag voor een 7 cm hoog bakblik in een springvorm of een 5 cm hoog bakblik gooien. En dan krijg je dus geen hogere taart.
Uiteraard moet je wel meer beslag gebruiken.

De tabellen zijn ook gemaakt op taarten van 7cm hoog.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.