1 Laatst bewerkt door Steffie70 (18-04-2011 16:05)

Onderwerp: [ADVIES/HULP] bij dit puzzelplaatje

Graag zou ik advies van jullie willen krijgen over het maken van de ogen/monden/neuzen van de prinsessen op dit puzzelplaatje.

Ik ben al een tig aantal uren bezig met dit puzzelplaatje en zodoende al aan de tachtigste paar ogen/neuzen en monden begonnen volgens mij, maar het wil maar niet lukken :nooo .

Ik zie trouwens dat ik door al het proberen de wenkbrauwen bij de rechter prinses op het haar heb laten liggen ipv op d'r hoofd, dat komt dus nog goed!

Ik heb al bij de how to gekeken en filmpjes op Youtube maar deze oogjes zijn zo ieniemienie dat het mij telkens niet goed lukt.
Dus heb je de gouden tip zou je die dan aub met mij willen delen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQZGZTKO-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DYHAKGNH-D.jpg

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: [ADVIES/HULP] bij dit puzzelplaatje

Je héél lastig, want vaak als je probeert ze precies zoals op het plaatje te maken, lijkt het heel raar.
Echt DE tip heb ik niet, want ik denk dat het een kwestie van proberen en kijken is, maar daar ben je blijkbaar al een tijde mee bezig...
Ik zou als neusje eens proberen een heel klein ieniemini bolletje te doen. Kleiner dan de helft van de neus van het rechter prinsesje.
Ook de lippen zou ik proberen zo dun mogelijk te doen, dat lijkt wat eleganter. Behalve bij het middelste prinsesje, die mond vind ik zo al wel mooi! Ogen hoeft volgens mij ook niet zoveel aan veranderd te worden. Evt, de pupillen van het rechter prinsesje iets groter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want ik weet hoe hopeloos je kan worden van dat gepriegel met die kleine dingen. En piepkleine verandering heeft meteen een enorm effect op een gezichtsuitdrukking...

Succes, ik ben benieuwd, want voor de rest is het een prachtige puzzel! Show je nog eventuele aanpassingen?

3

Ik snap dat je hier problemen mee hebt, had ik gister al bij Dora,
Maar ik las ook iets over verven van de ogen misschien dat je daat wat aan hebt, hier op deleukstetaarten is een how to van tinkerbell, misschien had je die nog niet gezien.

Sterkte ermee, verder is die echt mooi!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Ik meld je even, want je staat verkeerd.
De mondjes zou ik ook zo smal mogelijk maken. Dus gewoon een dun streepje. Ik weet niet of je de oogjes op de gezichtjes geplakt hebt, maar ik zou met iets kleins (een tooltje, of achterkant van een penseel) een klein kuiltje maken en daar het oogwit indoen. Dan een piepklein bolletje zwart erop en met een klein zwart stiftje lijntjes eromheen. Wenkbrauwen lijken me overbodig bij die kleine gezichtjes..

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

5

Nee hoor, ze staat hier prima: los suikerwerk :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Sorry.. :o . Ik dacht dat deze rubriek alleen voor het showen, en dat je voor vragen bij decoratie moest zijn..

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

7

Dank jullie voor jullie hulp, ik hoop dat het nu beter is.

De how to van Tinkerbell had ikal bekeken maar die ogen zijn voor mijn gevoel veel groter dan dat ik op het plaatje heb.... Maar iniedergeval bedankt voor de tip.

Ik word inderdaad helemaal gek van het gepriegel vandaar dat ik jullie hulp heb gevraagd.

Ben benieuwd wat jullie van deze aanpassing vinden...
Willen jullie het mij laten weten??? Dan kan ik evt. weer aan de slag of de boel gaan plakken......

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BSQDKWAU-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZZVPBXI4-D.jpg

8

Oja zo is het mooier! Knap gedaan hoor!

groetjes van Mireille

9

:thumb:  :thumb:  :thumb:

10

Dus ik kan hem zo gaan plakken en in het weekend op de taart leggen?????
Sorry ben gewoon een beetje onzeker....... :o

11 Laatst bewerkt door Petra68 (19-04-2011 15:31)

Dit is al veel beter hoor! Ik denk dat het ligt aan de grote witte stip bij de oogjes. Bij het rechterpoppetje zou ik de iris (zwarte bolletje) kleiner maken tov van het onderliggende oogwit en dan een klein stipje wit daar weer op. Die hele kleine witjes dienen voor schittering in de ogen en nu lijkt het meer alsof het wit de iris is.

Ik zie nu dat iemand anders voor mij zegt dat het juist groter moet. Lastig he? Ik denk ergens er tussen in.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

12 Laatst bewerkt door Steffie70 (19-04-2011 16:12)

Pfffffff als ik dit had geweten van te voren had ik er nooit aan begonnen waarschijnlijk..... Tot aan de gezichtjes ging het allemaal wel van een leiendakje maar dan he.............

Het is ook pas mijn 2e puzzelplaatje dus ervaring heb ik er ook nog niet mee. Al met al valt het allemaal niet mee!

Vandaag heb ik geen tijd om er aan te prutsen misschien morgen nog eens een keer proberen.............

Iniedergeval bedankt voor het meedenken, vergeet ik zomaar te zeggen......