Re: Dulce de Leche

olivierd schreef:

ok maar die suiker doe je erbij of zit dat er al in?
bebogeen ken ik al werkt erg goed om cc te vullen

maar wat ik net lees is dat je die gecondenseerde melk 3 uur moet laten koken en voor stevigere caramel zelfs 4 uur?

Vul je de cc voor of na t bakken er mee? Vantevoren lijkt me lekkerder! :9

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

27

ja als je mij dat wil laten weten heel graag de een doet het zo de ander weer zo zit veel verschil in

ja cupcakes is nu enorm veel vraag naar ik vul ze met caramel of chocolade pasta
echt super lekker je kan het zo gek maken als je wil.

28

ik heb mijn dulce de leche bijna 2 uur laten koken, en het is nu lekker smeerbaar. Erg goed om mee te vullen, denk ik. Hoe langer je kookt hoe steviger hij wordt. ik vind hem zo goed!

29

ok dank je wel ik ga het vandaag ook proberen

30

Is dat niet vreselijk zoet dan?

Louise

Groetjes Louise

31

plien003 schreef:
Kimmie1984 schreef:
plien003 schreef:

jep kan buiten de koeling en is heerlijk met chocolade biscuitdeeg

Dankje! :) Nu heb ik alleen mijn biscuit al gebakken... geen chocoladebiscuit... heb er niet bij nagedacht van te voren omdat ik nog niet wist wat mijn vulling ging worden, maar goed, hoop dat het toch lekker wordt!!

Maak je allang taarten? Ik nog niet heel lang.
Met gewone bodem zal het ook  heerlijk smaken!

Nee, ik ben ook pas net begonnen. Heb afgelopen vrijdag mijn eerste echte taart gemaakt, was goed gelukt :D
Heb dit weekend nog 3 taarten opstaan om te maken (voor mezelf en voor vrienden) dus ik kan ff goed oefenen. Maar het is zo verslavend!!! :Y Heb jij al veel taarten gemaakt?

Lieve groetjes!!
Kim

32

plien003 schreef:
olivierd schreef:

maar wat ik net lees is dat je die gecondenseerde melk 3 uur moet laten koken en voor stevigere caramel zelfs 4 uur?

Die suiker zit al in het blik, mijn blik staat nu te koken. Ik laat het 2 uur koken ik laat morgen wel ff weten hoe het geworden is kwa dikheid.
IK heb de bebogeen ook geproeft vind het wel lekker. Hoe bedoel je om cc mee te vullen??? Oww cupe cake.. ik maak eigenlijk nooit cupcake. maar eigenlijk altidj taarten, cup cake lijkt me ook wel onwijs leuk om te doen maar nog niet in verdiept.

Hij is klaar heb m geproeft.. en hij smaakt goed. hij is dik genoeg voor vullen hoor, hij had niet dikker gemoeten.
maar lekkerder ook dan bebogeen

33

Kimmie1984 schreef:
plien003 schreef:
Kimmie1984 schreef:

Dankje! :) Nu heb ik alleen mijn biscuit al gebakken... geen chocoladebiscuit... heb er niet bij nagedacht van te voren omdat ik nog niet wist wat mijn vulling ging worden, maar goed, hoop dat het toch lekker wordt!!

Maak je allang taarten? Ik nog niet heel lang.
Met gewone bodem zal het ook  heerlijk smaken!

Nee, ik ben ook pas net begonnen. Heb afgelopen vrijdag mijn eerste echte taart gemaakt, was goed gelukt :D
Heb dit weekend nog 3 taarten opstaan om te maken (voor mezelf en voor vrienden) dus ik kan ff goed oefenen. Maar het is zo verslavend!!! :Y Heb jij al veel taarten gemaakt?

Nee heb denk ik 6 taarten gemaakt, als ik de taarten voorbij zie komen op deze site daar zijn mijn taarten echt niks bij.
Het id idd verslavend... jammer genoeg vraagt mn kleine meid vaak veel aandacht... heb wel veel opgestoken al van deze site :)

34

dank je wel plien voor alle uitleg en info
ga het zeker maken vandaag lukte niet maar morgen zeker!

fijn weekend

35

olivierd schreef:

Hij was goed stevig, die 2 uur is echt lang zat
het had niet dikker moeten worden

36

Ik heb een beetje problemen met m'n dulce, het is steeds te dik. Ik heb het afgelopen keer maar 3 kwartier laten koken en het was nog te dik om te smeren, het liep haast niet van m'n lepel af en m'n biscuit scheurde bijna toen ik het besmeerde. Iemand nog tips?

37

@Claud: hoe kan dat nou?  :think:

Kook je de dulce de leche misschien contstant op hoog vuur misschien? Het moet namelijk zachtjes koken.  :Y

38

Zoals Sofia al schreef is 2 uur meer dan voldoende hoor, en kan je echt overal voor gebruiken, brood, cake, ijs, koekjes etc. etc. Als het blikje koud aanvoelt kan je het al openen. Lijkt op de caramelsaus van de sundae-ijsjes van de Mac. smullen maar.....

Have a break, have a cupcake!!
Groetjes van 10

39

als ik de boven kant van een cupcake zou bedekken met een dun laagje dan blijft dat zacht maar als ik nou wil zorgen dat dat een beetje hard wordt net zoals het stollen van chocola wat zou ik dan moeten doen?
of kan dat helemaal niet?

kan je deze dulce ook mengen met botercreme?

40

Als je het in de koelkast zet wordt het wel iets harder maar stolt niet zoals chocolade. Je kan het ook zacht laten op een cc, botercreme blijft ook zacht. Mengen met botercreme weet ik niet, moet je een klein beetje proberen te mengen. Suc6

Have a break, have a cupcake!!
Groetjes van 10

Ik vind t net zo smaken als bebogeen!
Olivierd; doe je bebogeen nu voor of na t bakken in de cc??

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

42

dat doe ik voor het bakken in de cc
ik heb geen idee of het ook erna kan?

ik doe het in een bakje even in magentron is hij zachter/wat vloeibaar
in spuitzak met kleine tuut
en dan spuiten maar

43

Heb laatst een taart gemaakt met Dulche de lech en daar nootjes doorheen en als tweede laag chocomouse. Viel erg goed in de smaak!

44

ik heb het ook gemaakt
vindt het wel wat korrelig heb het wel door een zeef gedaan iemand hier meer last van?
smaak vindt ik goed ik gebruik het alleen voor cupcake vulling

wat ik toch makkelijker vindt is bebogeen is wat zoeter maar werkt sneller en qua prijs vrijwel gelijk

maar leuk om eens te maken

45

@Olivierd: nee, het hoort niet korrelig te zijn, maar zacht en smeuïg.

46

Ik heb het een keer gemaakt en ik vond het echt niet lekker. Ik heb het 2 uur laten pruttelen, maar caramel, nee daar heb ik een ander idee bij. Het was wel mooi lichtbruin en goed smeerbaar, maar qua smaak had ik me iets anders voorgesteld.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591