1

Onderwerp: taart nav geboortekaartje en ziekenhuistaart

De aanvraag was een koemelkvrije taart; het liefst met irissen versierd; maar dat was moeilijker dan gedacht, dus in overleg de taart nav het geboortekaartje gemaakt. Dus toch dit jaar maar eens ergens een bloemenworkshop volgen....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4ES7BM8Q-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GOKAH3F4-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EIOKJEUZ-D.jpg
Toch jammer, dat dan na het opplakken, de vleugeltjes van de vlinders toch inzakken en niet omhoog blijven staan; waren wel helemaal hard voor het opplakken...

En een ziekenhuistaart nav 50 VIM (veilig incidenten melden) als beloning van de cheffin voor haar verpleegkundigen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4A6MZ843-D.jpg
Met dank aan jullie allemaal voor de inspiratie!

Bedankt voor het kijken en tips blijven welkom!!

Groetjes, Dorothea.

2

Re: taart nav geboortekaartje en ziekenhuistaart

Erg leuk en strak allebei! Vooral die van in de stijl van het geboortekaartje vind ik erg mooi. :)

3

Die onderste vind ik heel gaaf! Dat hart is toch een beetje scheef gesneden?! Heel leuk idee, want ik vind het vaak zonde, dat je de vorm van het hart niet zo goed ziet, omdat je tegen de punt aankijkt.

En de bovenste is een schatje: ik vind het voor een 1 jarige een leuk idee, om iets met het geboortekaartje te doen. Vreemd, dat de vlinders inzakten terwijl ze hard waren  :think:  Ik gebruik voor dit soort dingen het liefst gumpaste (van Wilton), dure zakjes, maar je hebt natuurlijk maar heel weinig nodig en het kan tegen een stootje en breekt veel minder snel dan fondant.

Groet, Jolanda

4

Allebei top!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

ze zijn prachtig, vind vooral de bovenste erg mooi

6

Jol321 schreef:

Die onderste vind ik heel gaaf! Dat hart is toch een beetje scheef gesneden?! Heel leuk idee, want ik vind het vaak zonde, dat je de vorm van het hart niet zo goed ziet, omdat je tegen de punt aankijkt.

En de bovenste is een schatje: ik vind het voor een 1 jarige een leuk idee, om iets met het geboortekaartje te doen. Vreemd, dat de vlinders inzakten terwijl ze hard waren  :think:  Ik gebruik voor dit soort dingen het liefst gumpaste (van Wilton), dure zakjes, maar je hebt natuurlijk maar heel weinig nodig en het kan tegen een stootje en breekt veel minder snel dan fondant.

bedankt voor je inbreng; die gumpaste zal ik toch een keer proberen.
En dat hart is al scheef gebakken, gewoon de punt op een theezakjeshoudertje gezet. Alleen is het wel moeilijk snijden voor het vullen... ach alles leert zich met de tijd.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Groetjes, Dorothea.

7

Ik vind de bovenste erg mooi. Maar ik vind de onderste nog mooier... Leuke details... De pleister, de hartslagmeter, de hechtingen.. Heel gaaf. Ik hou wel van thema taarten.

8

Erg mooi.
Hoe plaats jij ze nu op elkaar.
Als ik een stapeltaart maak, plakt de 2e op de 1e (ook met karton) en dan ziet de onderste er niet uit.

9 Laatst bewerkt door Carien (18-04-2011 22:09)

2 prachtige taarten weer :Y 

Irissen lijken me ook wel erg moeilijk om te maken :s , prima opgelost zo  :thumb:
( :think: wat fijn dat ze geen irissen in het kaartje hadden verwerkt ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Prachtig allebei weer  :thumb:

11

Prachtig!

Jacqueline

12 Laatst bewerkt door Dot (19-04-2011 05:07)

maasje schreef:

Erg mooi.
Hoe plaats jij ze nu op elkaar.
Als ik een stapeltaart maak, plakt de 2e op de 1e (ook met karton) en dan ziet de onderste er niet uit.

Ik zet de bovenste even op zijn plek, dan weer weg, zet er prikkers in en dan zet ik hem er voor vast op. soms ligt er wel een kruimeltje naast en dat veeg je dan zo weg...
Kun je hier wat mee?

@Carien, bedankt weer ;)  ;)  (en de rest natuurlijk ook)

Groetjes, Dorothea.

13

Hartstikke leuke taarten geworden. Je hechting is zo grappig!
En ik vind de tweede naam zo leuk van Iris ;)

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

14

Mooie taarten!
Vooral de onderste is geweldig gedaan! Leuke details op een grappige manier erin verwerkt!!  :thumb:

15

de onderste vind ik wel heel leuk uitgevoerd, en dat schuine hart erop. heel mooi. dat is echt een idee om te onthouden :thumb:

16

Ook wel een heel leuk kaartje voor taart onderwerp. Goed bedacht en gemaakt!
Je ziekenhuis taart ook erg leuk met dat hart.

Ze zijn weer geweldig.
Die eerste vind ik echt heel schattig en die tweede met dat schuine hart heel erg mooi gedaan :thumb: