1

Onderwerp: help welke vulling...chipolata EN?

Ik wil mijn moeder verrassen met een taartje.
Ze is helemaal gek op chipolata vulling maar ik weet niet welke andere vulling er lekker bij is :s

Het word een gewone biscuit die afgesmeerd word met botercreme en bekleed met marsepein

2

Re: help welke vulling...chipolata EN?

Heerlijk met lemon curd :P  :Y

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

3

nikki69 schreef:

Heerlijk met lemon curd :P  :Y

nog nooit geproefd dus even kijken naar het recept :9 thanks

Nog iemand?

4

Bij chipolata doe ik er geen andere vulling bij: alle lagen hetzelfde (doet onze zeer goede banketbakker ook en dat is zeer geliefd in wijde omtrek)

Groet, Jolanda

5

Of zwartebessenjam........ dat doe ik erin, heerlijke combinatie!  :Y

6

Tip: Lemoncurd kun je kopen bij de appie ;)

7

idd lemoncurd :Y
(staat bij de jam, helemaal bovenop het schap, tenminste, in Zutphen staat het daar :s  ;) )
Heb laatst 2x chipolata met 1x lemoncurd gedaan,  :9  :9  :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Of "sweet orange". Dat is lemoncurd, maar dan niet van citroen maar van sinaasappel. Staat naast de lemoncurd in het supermarktvak (bij de jams).

9

Ik hou niet van lemoncurd (krijg er acute bekverkramping van :s) dus vulde de tweede laag met zwartebessenjam..... ook lékker!  :D

10

megan schreef:

Of "sweet orange". Dat is lemoncurd, maar dan niet van citroen maar van sinaasappel. Staat naast de lemoncurd in het supermarktvak (bij de jams).

Ik zag deze trouwens inderdaad bij AH staan, wel een stuk(je) duurder dan de lemoncurd...... heb ermee in mijn handen gestaan, maar toch terug gezet. Er is nog zát achter, zoals mijn moeder zou zeggen (ik heb nog genoeg :D).

Ik meende iets van € 1,79 voor de sweet orange tegen € 1,19 voor de lemoncurd. Ik kan er (iets) naast zitten ;)

11

Dan moet ik maar eens naar de AH, proef ik het eerst en anders word het toch alleen chipolata :9

THANKS allemaal!!!

ik heb laatst een taart gemaakt met Chipolata en abrikozenjam, ook erg lekker!! (vind lemoncurd ook errug zuur) je kunt ook bijv slagroom/creme met mandarijntjes (blik) erbij doen.

13

Chipolata met viervruchtenjam vond ik ook jummie  :9

Say YES with joy. Say NO without fear.

14

Bij mijn workshop (van een echte patissier), werd 2 lagen zelfgemaakte chipolata gedaan. Heerlijk!!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

15

chipolata vulling is erg lekker met zwartebessen jam en witte chocolade ganach  :9