26

Re: prijzen voor taarten in amerika

Tja...moet je het maar eens officieel maken, een pandje huren, een administratie runnen, werken met belastingen een urenstaat bijhouden, autootje aanschaffen, werken met duurdere (hoop ik dan betere) ingredienten.
Dan werk aan mijn K3 3D taart, doe ik ongeveer 8 uur over...research  niet meeberekend...(Dat is hobby...)
De mevrouw komt hem ophalen...Taart....25 personen....Dat is dan 37.50 alstublieft.... :|

Ik denk dat mijn vriend de stekker er al had uitgetrokken voor ik hem erin had gedaan... :lol:

Ik vind die prijzen op CC erg laag. Margaret Braun vraagt 25 dollar per persoon. Ron ben Isreal soms nog meer. EN NOG zijn die mensen niet rijk. Goeie taart maken is hard werken....Misschien nog wel harder als je het voor het echie gaat doen....Want nu kan ik echt niet aankomen met 1.75 per stukje....En als ze dat bij de buurvrouw wel kunnen krijgen...Tja....pech voor mij...
Zo werkt het nu hier.

Maar ik heb nog even....Prinses Amalia trouwt pas over een jaar of twintig...Nou maar hopen dat haar buurvrouw dan niet net begonnen is... :lol:  :lol:  :lol:

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

27

liftrasa schreef:
Glamour schreef:

Ik vind het ook wel meevallen. Ik denk dat wij dat toch een beetje verkeerd aanpakken hier in NL. In de meeste landen (met name amerika) is het normaal dat als je iets bestelt dat met de hand gemaakt, uniek en volledig naar jouw wensen is, dat je daar (veel) meer voor betaalt dan standaard dingen die je in elke winkel kunt kopen.
Hier gaan de meeste mensen er inmiddels van uit dat als je een taart op die manier bestelt, hij minder gaat kosten dan bij de banketbakker (soms zelfs minder dan bij de hema!). En dat werken wij met z'n allen zelf in de hand.

Amen  :thumb:

:Y

28

mamakaat schreef:

Tja...moet je het maar eens officieel maken, een pandje huren, een administratie runnen, werken met belastingen een urenstaat bijhouden, autoo tje aanschaffen, werken met duurdere (hoop ik dan betere) ingredienten.
Dan w erk aan mijn K3 3D taart, doe ik ongeveer 8 uur over...research  niet meeberekend...(Dat is hobby...)
De mevrouw komt hem ophalen...Taart....25 personen....Dat is dan 37.50 alstublieft.... :|

Ik denk dat mijn vriend de stekker er al had uitgetrokken voor ik hem erin had gedaan... :lol:

Ik vind die prijzen op CC erg laag. Margaret Braun vraagt 25 dollar per persoon. Ron ben Isreal soms nog meer. EN NOG zijn die mensen niet rijk. Goeie taart maken is hard werken....Misschien nog wel harder als je het voor het echie gaat doen....Want nu kan ik echt niet aankomen met 1.75 per stukje....En als ze dat bij de buurvrouw wel kunnen krijgen...Tja....pech voor mij...
Zo werkt het nu hier.

Maar ik heb nog even....Prinses Amalia trouwt pas over een jaar of twintig...Nou maar hopen dat haar buurvrouw dan niet net begonnen is... :lol:  :lol:  :lol:

En zo is het maar net!  :thumb:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

29

Ik kan bovenstaande alleen maar beamen  :Y .
Ik heb laatst een boek gekocht van Mich Turner. Dacht, "ik zal ook eens op haar site (Little Venice Cake Company) kijken.." Jeemig, moest echht ff een paar keer kijken of ik t wel goed zag.... 200 Pond voor een 4"-taartje!!!
Kijke hier maar eens:
http://www.lvcc.co.uk/price-list.asp

Dat zal men in Nederland toch nooit gaan betalen. Zijn we veeeeel te Calvinistisch voor....

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

30

Wendyke schreef:

Dat zal men in Nederland toch nooit gaan betalen. Zijn we veeeeel te Calvinistisch voor....

Dat denken wij allemaal wel, maar dat ís helemaal niet waar. Maar omdat de meeste hobby baksters denken dat ze dat zélf niet uit zouden geven aan een taart, vragen ze het er ook niet voor. Er zijn in Nederland ook bakkers die startprijzen van €10,- p.p. hebben, en die hebben werk genoeg.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me