1 Laatst bewerkt door Katscrea (15-04-2011 12:23)

Onderwerp: Mijn eerste taart

http://katscrea.files.wordpress.com/2011/04/pict5804edit.jpg

De afwerking is niet bepaald perfect, maar daar is het dan ook een eerste poging voor.

Het bekleden heb ik wel eerst kunnen oefenen op de taart die mijn zusje verder heeft versierd (teamwork hé), voor haar was het ook haar eerste taart:

http://katscrea.files.wordpress.com/2011/04/zebrataart.jpg

2

Re: Mijn eerste taart

Leuke taarten hoor, lekkere felle kleurtjes ook!
Geen idee of je behoefte hebt aan een tip.....als je de fondant of marsepein wat langer doorwerkt (=kneden) dan heb je minder last van die scheurtjes.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Heb zelf ooit met fondant gewerkt maar bleef ook scheurtjes houden dus ben overgestapt op marsepein en dan heb ik geen scheurtjes...

Leuk als eerste poging :)
De onderste taart lijkt in het midden wel ingezakt of ligt dat aan de foto ?

4

Alle begin is moeilijk.Gewoon lekker door oefenen!
Maar hier mag je zeker trots op zijn hoor  :thumb:

groetjes mariska

Netjes hoor voor je eerste taarten! Ik weet niet of je het gedaan had bij deze taarten, maar als je het kapsel omdraait na het bakken dus de onderkant naar boven en 'm dan bekleed wordt die een stuk strakker

6

Leuke taarten, ben zelf ook nog niet zo lang bezig en vind vooral de onderste leuk.
Het inzakken kun je voorkomen door je taarten niet op een bord neer te zetten (een bord loopt in het midden naar beneden) Velen zetten de taart op een stukje hout wat bekleed is met (kado)papier en eventueel daar nog eens doorzichtig folie over.
Je krijgt dan een mooi plateau wat eventueel passend bij je decoratie is.

7

Ja, de beide taarten waren in de oven wat ingezakt (zeg maar gerust krater-vormig), na het afkoelen werd dat gelukkig minder. De onderste stond inderdaad op een bord, anders paste het niet in de koelkast ;). Maar ik zal mijn vriend eens vragen of ie wat van hout wil fiksen, lijkt me erg handig!

Het kapsel had ik inderdaad omgedraaid, maar omdat het 'bebloemen' van de springvorm ietwat onregelmatig was gedaan, was het niet echt egaal. Hopelijk gaat dat de volgende keer beter! Hoe doen jullie dat, een flinke laag boter+bloem erin of maar een beetje?

Bedankt voor alle tips!

8

Leuk met die felle kleurtjes! Ik heb gisteren voor het eerst bakspray van Dr. Oetker gebruikt om de vorm in te vetten .. supermakkelijk!

9

De onderkant van de bakvorm doe ik met bakpapier. Dus eerst bakpapier en dan de ring eromheen waar je het ook gelijk mee vastzet. En dan alleen de rand met boter en bloem.