1 Laatst bewerkt door Heidietjuh (17-04-2011 12:19)

Onderwerp: Mijn allereerste bruidstaart, wat ben ik trots...

Een collega is vandaag 20 jaar getrouwd, of ik een taartje wilde maken. Ik had de vrije hand en ik wilde graag een bruidstaartje maken, dus ik was helemaal in mijn nopjes.   :P
De onderste laag is gevuld met 2 lagen aardbeienmousse en een laag champagnecrème en de bovenste is gevuld met bananenmousse. Hij is o.a. gedecoreerd met 20 vlinders, voor elk getrouwd jaar één.  :D

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AZJZCUZ6.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden!  :cool:

De rest van de foto's zijn op mijn website te bekijken onder de naam "Fria Fjärilar", wat "Vrije Vlinders" betekend in het Zweeds.  ;)

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

2

Re: Mijn allereerste bruidstaart, wat ben ik trots...

`Prachtige taart!

3

heeel mooi ;)  ;)

4

Prachtig!

5

Heel mooi! Is het marsepein of fondant?

6

Prachtig!

7 Laatst bewerkt door Heidietjuh (17-04-2011 18:40)

Liesa schreef:

Heel mooi! Is het marsepein of fondant?

De bekleding is marsepein, net als de meeste decoraties. De draperieën zijn van fondant. Het was voor het eerst dat ik draperieën maakte en ik vind ze best goed gelukt.  :Y
Ik had wel moeite met de afwerking van de draperieën, vandaar ook de wat grotere rozen. Iemand tips? Of weet iemand een how-to?

8

ziet er goed uit :Y  :thumb:

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

9

Ik vind hem echt heel mooi en snoezig, de draperieen zijn goed gelukt!

Uhmmm tips... misschien kun je hier iets mee?
- Zorg ervoor dat de marsepein de volgende keer goed warm gekneed is met crisco, alle structuren smelten dan goed samen waardoor de marsepein fijner en egaler zal ogen en niet zo grof.
- De ballen hadden misschien ook een maatje kleiner gemogen, dan komt het taartje voor het oog nog beter over. Denk dat daarvoor de aanschaf van een first impression mal erg handig zal zijn. Die werken heel fijn en makkelijk.  ;)

10

Mooi gemaakt hoor!

11

Ik vind het een hele mooie stapel mooi gemaakt

Groetjes Wendy

12 Laatst bewerkt door Heidietjuh (17-04-2011 19:23)

Plientje89 schreef:

- Zorg ervoor dat de marsepein de volgende keer goed warm gekneed is met crisco, alle structuren smelten dan goed samen waardoor de marsepein fijner en egaler zal ogen en niet zo grof.
- De ballen hadden misschien ook een maatje kleiner gemogen, dan komt het taartje voor het oog nog beter over. Denk dat daarvoor de aanschaf van een first impression mal erg handig zal zijn. Die werken heel fijn en makkelijk.  ;)

Met crisco? Als in een klodder er doorheen ofzo?  :s
En ik ga zeker een mal kopen, maar niet van FI.  ;) Ik zal zo'n mal alleen niet vaak gebruiken, behalve bij dit soort taarten. Ik vind zelf gedraaide ballen voor de meeste taarten meer charme hebben.  :)

13

:think: Ligt misschien ook aan de soort marsepein?

Ik las een keer de tip om marsepein met vochtige handen te kneden(onder kraan, afslaan of beetje deppen met papier en dan kneden); werkt idd vele malen beter als/dan :o  :o  crisco bij marsepein

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Carien schreef:

:Y

Dat zou ook kunnen... mij is geadviseerd om zeelandia te gaan gebruiken, dus dat ga ik de volgende keer ook bestellen. Ik heb nu FC marsepein, maar die is erg stug, zeker de grootverpakking.

Bedankt voor de tips in ieder geval!!

15

dat dacht ik al te zien ;) Zeelandia zal dan echt een verademing voor je zijn :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Heidietjuh schreef:
Carien schreef:

:Y

Dat zou ook kunnen... mij is geadviseerd om zeelandia te gaan gebruiken, dus dat ga ik de volgende keer ook bestellen. Ik heb nu FC marsepein, maar die is erg stug, zeker de grootverpakking.

Bedankt voor de tips in ieder geval!!

Ik had zelf ook altijd funcakes, en nu voortaan zeelandia. Vind zeelandia lekkerder van smaak en de structuur is inderdaad wat fijner. Ik draag met het kneden van de marsepein blauwe handschoentjes (zit geen poeder op, op die witte wel), voordat ik ga kneden doe ik de marsepein eerst 30-50 seconde in de magnetron. Afhankelijk van de hoeveelheid stel ik het aantal watt in. Dan is het wat warmer, mijn handschoentjes smeer ik in met een beetje crisco. Werkt ideaal!  ;)