1

Onderwerp: Grote rechthoekige taartbodem wil niet rijzen!

Voor de verjaardag van mijn zoon as zaterdag wil ik een grote taart maken. Aangezien hij vorig jaar mislukte ben ik vast aan het oefenen...
Nu heb ik een vorm van 27x37 cm en net als vorig jaar lukt het niet de bodem goed te laten rijzen. In mijn 26 cm vorm is het geen enkel probleem, maar deze wil niet!! Ik gebruik het basisbiscuit recept van de site, en ik mix ruim 10 min de eieren, voer de temp op in stappen en check of hij klaar is voor ik hem eruit haal

Iemand goede tips?

2

Re: Grote rechthoekige taartbodem wil niet rijzen!

En is het biscuit dan ook echt niet lekker/niet gaar? Of moet er gewoon meer beslag in je vorm? En zijn je eieren op kamertemperatuur (evt. even voorverwarmen in een schaaltje warm - niet kokend - water)? Ik gebruik zelf altijd de biscuitmix en heb daar nooit problemen mee. Ik heb dus geen ervaring met het recept.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Het is wel gaar, maar lang niet zo luchtig als in een kleinere vorm. Ik warm ook de eieren voor, dus ik snap echt niet waarom het hierbij niet wil lukken :(

4

bloemnagel in het midden zetten (of een heating core als je die hebt)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Al ik zo'n grote taart bak zet ik de tamperatuur op 150 graden en laat dat zo. De taart moet dan wel langer maar reist wel goed en is dan ook goed gaar.
Hij moet bij mij dan 1 uur en 15 minuten.

groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

6

Ahhh, ik ben achter het geheim: toch gewoon de mix gebruiken....
Gelukt!

Ja,
Als je eenmaal de mix ontdekt hebt, dan wil je niet ander meer hoor.
Bij mij wordt het met de mix altijd hoger. Dus aan te raden!

8

Mix je alles in één keer of in delen? Als je teveel beslag in je kom hebt wordt het niet lekker luchtig. Misschien is dat het?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

Bij zulke afmetingen doe ik altijd een heating core of een bloemnagel in het midden, anders heb je vaak een deuk in het midden (of hij is niet gaar)

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me