1

Onderwerp: Buttercream te stevig

Ik heb de Buttercream van hier (recepten) gemaakt.
Mooi wit, lekker maar te stevig want tijdens het smeren komen er ontzettend veel kruimels in mijn botercreme  :x
Heel frustrerend.

Kan ik hem gewoon aanlengen met water?
(ik heb precies het recept gevolgd)

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

2

Re: Buttercream te stevig

Ik zou 'm liever een paar seconden in de magnetron zetten om het zo beter te kunnen smeren. Water toevoegen zou ook kunnen werken maar zou ik niet zo snel proberen. Ben benieuwd wat voor jou werkt!

3

Als je water toevoegt heb je later kans dat je fondant gaat smelten. Idd paar seconden in de magnetron. Stijft het later tenminste ook weer goed op.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bij te stevige consistentie van buttercream, moet er juist een theelepeltje water bij. Voor afsmeren moet buttercream zachter zijn.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

oh, oke........ weer wat geleerd :D

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Marianne schreef:

Bij te stevige consistentie van buttercream, moet er juist een theelepeltje water bij. Voor afsmeren moet buttercream zachter zijn.

Dus als ik er water aan toevoeg zal dit niet mijn fondant/marsepein laten smelten?

Ik gebruik deze buttercream voor dijkjes, afsmeren en decoreren.

7

Als je het over buttercream van crisco hebt: nee, als je er echt goed voor hebt gezorgd dat vet (crisco) en vocht (water, smaakstoffen) goed zijn gemengd en dus eerst goed zalvig hebt gemixt, zal een theelepel water extra per cup geen probleem zijn.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Jep,
-crisco, vanilla, suikerbakkerspoeder, merenque powder, glycerine, water.

Dus al hij al gemaakt is en ik vindt hem te stevig dan water toevoegen, opnieuw even mixen en dan klaar voor gebruik.

Dank je wel Marianne :Y