1

Onderwerp: Biscuit mix klaar in de oven en nu?? (paar vraagjes)

De taart is klaar in de oven mooi hoog van vorm maar nu??? ik heb gister al 2x gehad dat ze inkakte en ik er amper nog wat mee kon. Ze staan in de oven zo mooi hoog en als ze eruit komen zakken ze na een paar minuutjes in. Dat zie je ook echt en snijden wil dan ook haast niet meer. Vandaar mijn vragen.

-Klaar en gaar in de oven en nu?
-eruit halen en laten afkoelen in bakvorm?
-of eruit halen en uit het blik op de kop zetten op een plaat? (bij dit zakt ie bij mij dus in elke keer)
-Hoe lang wachten voor ik het mag snijden voor het vullen?

wie kan mij helpen? Heb alleen maar leren vullen en bekleden op workshop dus voor de rest weet ik het helaas niet....

2

Re: Biscuit mix klaar in de oven en nu?? (paar vraagjes)

Meestal zakt je kapsel wel ietsjes in bij het afkoelen maar nooit zo erg dat je er niks meer mee kunt. Is je taart wel goed gaar, want als ie dat niet ie dan zakt ie helaas in en dat is goed zichtbaar.

Als ie wel gaar is gelijk storten en zo laten afkoelen, zo doe ik het altijd en als ik goed is afgekoeld in een zak en de andere snijden,vullen, bekleden.

Succes.

Christine.

Ik laat die van mij ook altijd afkoelen uit het blik.

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

als ik hem uit het blik haal dan kakt ie in. Hij staat 40 minuten in de oven een 20cm van bisquit mix, hoe lang hebben jullie hem erin dan? En hoe halen jullie hem uit het blik dan?

5

Ik heb echt precies hetzelfde probleem... Wordt er niet goed van!:(
Hoop nog op een paar handige tips! :)

6

wanneer je biscuit nog in de oven staat en je dénkt dat ie klaar is even voorzichtig midden bovenop duwen met een vinger...is ie enigzins stevig/veerkrachtig, dan is ie gaar en klaar, deuk je 'm in waar je duwt dan nog even in de oven laten..

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!

7

Ik prik er na de baktijd even met een saté prikker in, komt ie er schoon en droog uit dan is ie gaar, zo niet dan laat ik hem nog een paar minuten staan. Ik bak in een hete lucht oven op 160 graden, 2e richel van onderen en normaal 40 minuten.

Christine.

8

zoals ik in je andere topic zei: als ie gaar is, komt de biscuit los van de vorm en anders dus dat voelen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Mijn biscuit van bv 25 cm bak ik 50 min op 150 gr hetelucht (gebruik wel 400 gr mix). Ik duw ook vaak even op de biscuit om te kijken of de bovenkant terugveert. Wanneer deze dan gaar is gelijk op zijn kop storten op een rooster. Ik zou de biscuit niet op een plaat oid storten want dan kan het vocht niet weg.
Ik bak een dag van tevoren en leg de biscuit, in een pedaalemmerzak, een nachtje in de vriezer. De biscuit wordt er lekkerder van, vind ik, en je kunt 'm makkelijker snijden  ;)

ik heb een electrische oven als ik er in prik is ie mooi schoon dus neem dan aan dat ie gaar is. Maar goed ik zal de volgende keer eens voelen bovenop. Als ik hem op iets stort dan zakt ie juist in bij mij helaas....in de oven staat ie mooi hoog maar daarna is het gebeurd..........

bedankt voor de tips!! als er nog andere tips zijn zijn ze van harte welkom!

11

Ik heb dus nu hetzelfde probleem, maar alleen bij het bakken in een grote rechthoekige vorm... In mijn 26 cm ronde vorm is het geen probleem. Iemand extra tips bij een grote taart?