1

Onderwerp: kleuren, marsepein/fondant

Hoi allemaal,

Hoe krijgen jullie je kleuren zo mooi, gewoon met naturel marsepein/fondant en dan kleurstof gaan mengen tot een mooie kleur?? Want kant en klaar zijn het maar een paar standaardkleuren die je kan bestellen zag ik...
En gebruiken jullie voor het decoreren van cupcakes marsepein of fondant?

Alvast bedankt, ik kijk weer uit naar jullie reakties!

Re: kleuren, marsepein/fondant

Hallo Daniellehvw,

De mooiste kleuren bereik je inderdaad door marsepein of fondant te kleuren met kleurstof...dan kun je het zelf zo donker of licht maken als je zelf wilt.

Voor het decoreren met van cupcakes én taarten kun je marsepein of fondant gebruiken...gewoon wat je zelf het lekkerste vindt.

succes!

3

Je kunt idd kant en klaar gekleurde marsepein kopen, maar de meeste zullen de naturel zelf kleuren met bijvoorbeeld Wilton of Americolor kleurstof. Werk prima en je kunt zelf de felheid van de kleur bepalen.

Ik gebruik zowel marsepein, als fondant voor de cc versiering. Een keus die je maakt. Ik vind de rondjes mooier worden van fondant, omdat dat een beetje uithardt en dus mooi plat blijft.

Succes!

4

oke, dankjewel, ik heb er zo'n zin in om eraan te beginnen! Ben lekker aan het rondneuzen en tips en ideeen aan het opdoen, en dan ga ik wat spulletjes aanschaffen en lekker aan de slag ;-)

5

Je kunt ook de voorgekleurde met elkaar mengen.............om andere kleuren te krijgen.

Sommige kleuren zijn lastig zelf te kleuren met kleurstof, bijv rood, zwart en witte/lichtblauwe marsepein.....ook al zijn voor die kleuren goede tips te vinden als je toch zelf wil kleuren door de zoekfunctie er eens op los te laten.