1

Onderwerp: Kan dat?.......mona chipolata

Ik heb de vraag gehad om voor een kinderverjaardag een taart te maken met alleen maar chipolatavulling (ook het meppertje).....nu heb ik al heel veel gevonden op het forum maar omdat ik zelf geen chipolata fan ben vraag ik me toch af of het raar is als ik als de mona chipolatapudding ga gebruiken. Ik weet dat dat kan maar zou het raar overkomen? Ik heb het idee dat hun echte chipolata kenners zijn, vandaar mijn vraag.

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

2

Re: Kan dat?.......mona chipolata

Ik heb het laatst ook gebruikt voor een chipolatafan en die vond het heerlijk, dus ik zou zeggen doen!

3

Helemaal goed!.....dat is wat ik wilde weten.....kan ik met een gerust hart aan de slag. Thanks!

4

Ik vind het ook een heerlijke vulling!!!!

Groetjes San

5

de chipolata bij de vullingen hier op het forum is echt erg lekker! ik verkruimel er wat bitterkoekjes door en ananas en rozijnen.
niet moeilijk om te maken.

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

6

precies :Y ik zou ook voor het echie gaan :Y

( :o sorry hoor :o , maar toetjes in taart, ..... :s )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Carien schreef:

ja, ik doe dat ook niet.. een keer voor mezelf, toen aardbeienkwark van mona, maarrr  vond toch echt dat er een toetje in mijn gebakje zat!  :lol: maar goed smaken verschillen.. en dat is natuurlijk prima. :Y

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

8

femmie schreef:

de chipolata bij de vullingen hier op het forum is echt erg lekker! ik verkruimel er wat bitterkoekjes door en ananas en rozijnen.

Maar de "echte" chipolata bevat drank en dat lijkt me niet zo'n goed plan voor een kinderverjaardag....ik weet niet of ik dat  (zonder iets van de smaak af te doen) kan weglaten en omdat ik eigenlijk zelf gruwel  :shh: van chipolata vind ik het lastig om de juiste keuze te maken welk recept een goeie is......

9 Laatst bewerkt door Jol321 (16-04-2011 23:42)

Carien schreef:

En toch zijn toetjes de lekkerste vullingen (vind ik), zelfs combinaties met Mona Boordevol!
Ik zoo ook voor de chipolata van Mona gaan. Heb zelf niets met chipolata en heb zelf gekozen voor deze vulling voor een liefhebber en dat was een succes.

Groet, Jolanda

10

Donnay schreef:
femmie schreef:

Maar de "echte" chipolata bevat drank en dat lijkt me niet zo'n goed plan voor een kinderverjaardag....ik weet niet of ik dat  (zonder iets van de smaak af te doen) kan weglaten en omdat ik eigenlijk zelf gruwel  :shh: van chipolata vind ik het lastig om de juiste keuze te maken welk recept een goeie is......

Ik wel de rozijnen in de drank, meer niet. Je zou de rozijnen in water kunnen laten wellen, denk niet dat dat heel veel smaakverlies geeft hoor. Mijn kinderen zijn 7 en 9 en vinden het heerlijk en echt, ik drink nooit alcohol (lus het niet :nooo ), mijn man praktisch nooit en toch....chipolata..... :9

11

Carien schreef:

Ik had vorige week ook eens de Mona Chipolata meegenomen voor onszelf als toetje .  Gàtverdamme , wat een nepsmaak !! Nou weet ik wel dat smaken verschillen maar ik begrijp dus echt niet dat men Mona-toetjes in de meest prachtige taartcreatie's stopt . Tja , het is makkelijk maar zelfgemaakt of met een mix en verse slagroom is zòveel lekkerder !

( Niet kijken naar mijn www-naam  :+  :D  )

Carpe Diem !

12 Laatst bewerkt door Carien (17-04-2011 07:38)

:D  :lol: da's dan toch wel een andere Mona hè? :lol:

Heb ik ook, dacht (vroeger  ;) ) eens lekker een makkelijk toetje mee te nemen.....na 1 hap dacht ik, ach, best lekker, na 2 happen,  :s echt niet, daarna rechtstreeks in de grijze bak :o en wat heb je er lang een akelige nasmaak van :s  :s
Maar goed, zoals al eerder gezegd, smaken verschillen :Y (er zijn hier ook mensen die margarine lekkerder vinden dan roomboter :think:  :think: )

13

Waar is dan eventueel een mix te krijgen van chipolata? Die ik zou kunnen mengen met slagroom?......

Het verbaasd mij dat er mensen zijn die de toetjes niet lekker vinden in een taart. Ik krijg er juist heel positieve reacties op! MOet ik er wel bijzeggen dat ik sowieso een mona fan ben en ja... het is ook heel makkelijk!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

15

Donnay schreef:

Waar is dan eventueel een mix te krijgen van chipolata? Die ik zou kunnen mengen met slagroom?......

Ik koop deze altijd bij een taartenwinkel in Purmerend , Piece of cake en dan even www ervoor .

Carpe Diem !