Onderwerp: botercrememix zonder poedersuiker?
Hoi Dames,..
Ik wil zo mijn taart gaat afsmeren met botercreme.
Ik heb de mix uit de webshop maar nu heb ik geen poedersuiker in huis. Kan ik dat op een andere manier doen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercrememix zonder poedersuiker?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi Dames,..
Ik wil zo mijn taart gaat afsmeren met botercreme.
Ik heb de mix uit de webshop maar nu heb ik geen poedersuiker in huis. Kan ik dat op een andere manier doen?
suiker malen in de keukenmachine. Dan wordt het ook poedersuiker.
de mix moet eerst wel een uur staan hoor, dus zo afsmeren ...
Hahaha geen probleem. Ben nog wel eventjes wakker bedankt!
de mix moet eerst wel een uur staan hoor, dus
zo afsmeren ...
Ik laat het nooit een uur staan (heb ik geen geduld voor) en kieper het altijd direct bij de boter. Nooit een probleem gehad! Ik heb me wel al dikwijls afgevraagd waarom het eerst een uur moet staan
als je gewoon de botercreme mix maakt, zonder suiker en je doet er als je de boter toevoegd ook gezeefde jam bij (kopje) dan proef je niet dat je er geen suiker in hebt. helemaal niet als je de mix aanmaakt met bv limonade of drinkyoghurt..
Afsmeren doe je toch niet met de mix uit de shop? Daar gaat water in en daarvan kan je marsepein/fondant van gaan smelten.
Afsmeren gaat dan met 1:1 en daar heb je wel poedersuiker voor nodig. Het kan ook met jam of choco-pasta, maar daar kun je niet mee glad smeren.
Carien schreef:de mix moet eerst wel een uur staan hoor, dus
zo afsmeren ...
Ik laat het nooit een uur staan (heb ik geen geduld voor) en kieper het altijd direct bij de boter. Nooit een probleem gehad! Ik heb me wel al dikwijls afgevraagd waarom het eerst een uur moet staan
en ik maar wachten en wachten en wachten.. en ja ik vroeg me t ook al af.. iemand antwoord toevallig??
Afsmeren doe je toch niet met de mix uit de shop? Daar gaat water in en daarvan kan je marsepein/fondant van gaan smelten.
Afsmeren gaat dan met 1:1 en daar heb je wel poedersuiker voor nodig. Het kan ook met jam of choco-pasta, maar daar kun je niet mee glad smeren.
Ik doe het wel, maar doe er veel minder water in. Nog nooit problemen gehad met smeltende fondant of marsepein. En het smaakt veel lekkerder!
en ik maar wachten en wachten en wachten.. en ja ik vroeg me t ook al af.. iemand antwoord toevallig??
't ziet er na een uur toch heel anders, compacter, lobbiger uit?! Neem aan dat er iets chemisch gebeurt (
klinkt wel vies), waardoor het een betere smaak (hoop ik dan maar
) en textuur krijgt?
Cynthiaa schreef:en ik maar wachten en wachten en wachten.. en ja ik vroeg me t ook al af.. iemand antwoord toevallig??
't ziet er na een uur toch heel anders, compacter, lobbiger uit?!
Neem aan dat er iets chemisch gebeurt (
klinkt wel vies), waardoor het een betere smaak (hoop ik dan maar
) en textuur krijgt?
Ja maar dat doet het na 10 minuten al.. als je m goed door klopt.. en smaak en textuur verandert er naar mijn weten niet echt heel veel.. mja k weet t ook niet hoor..
Als je het even laat staan kan de mix zijn werking doen! Dan wordt het steviger en heb je veel minder kans op schiften!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercrememix zonder poedersuiker?