Onderwerp: Ook ik had er 1, een dramataart
Vandaag geven vrienden van ons een groot feest voor hun 12 1/2 jarige huwelijk (samen met haar ouders voor hun 40-jarige huwelijk). Ik mocht een taart voor hun maken om vanmorgen bij de koffie te eten
. Bij voorkeur in de kleuren van de kaart en verder mocht ik het helemaal zelf weten. In m'n hoofd was ik er al een paar weken druk mee en besloot een taart a la PP te maken. De bedoeling was de onderste laag met stipjes icing te maken en de bovenste met een lint en droplines. Uiteraard al een paar keer droplines geoefend...geen enkel probleem dus
Ook wilde ik hem superretestrak maken en had in de planning om een laagje marsepein en een laagje fondant te gebruiken. Marsepein zag ik iets tegenop omdat ik bij mijn eerste taarten wel eens een scheurtje op de rand had (tegenwoordig gebruik ik marsefond) maar wonder boven wonder, marsepein laag ging perfect! Geen scheurtjes, strakke onderkant, kat in 't bakkie. Op naar de laag fondant......eerste laag...scheurde zo onder m'n vingers vandaan, zag er niet uit en hop, weg ermee. Laag 2... het ging iets beter maar lang niet naar m'n zin. Dus bij de tweede taart toch een heel klein beetje marsepein erdoor maar zo weinig dat hij wel goed wit bleef. Bekleden ging goed..pfff... Verder dus maar met de icing, stipjes gemaakt, dat ging prima. Toen de droplines op de bovenste laag....ik zet de eerste line...tenminste...dat was de bedoeling...plof....'t zag er niet uit.
Toch een tweede poging...nog erger! Dus..daar zat ik met een witte taart en 2 treurige zwarte kliederlijntjes. Wat te doen....Erger kon het niet meer worden dus maar een stukje keukenrol vochtig gemaakt, met een cocktailprikker de meeste icing eraf gehaald en toen met de keukenrol voorzichtig gepoetst......Hoera!!!!! Alles ging er weer af, geen zwart of veegje meer te zien
Toen ben ik eerst maar aan het avondeten begonnen, dat smaakte gelukkig prima
. Ondertussen malend over wat de doen met de taart. Nog in gevecht geweest met een patchwork cutter, die wilde niet meewerken en uiteindelijk toch iets bedacht. Nog een paar stipjes gezet met icing...hmm..toch best wel leuk geworden. De bloemen had ik al een paar dagen klaar, daar was ik wel blij mee. Taart vanmorgen gestapeld en naar de feestvarkens gebracht, ze vonden hem gelukkig supermooi
Toch raar he, ben je in gedachten al zo druk geweest met de taart, helemaal in je hoofd hoe hij moet worden en dan lukt het niet en wordt het iets heel anders.

supermooi hoor