1

Onderwerp: Help bolling!!??

Hoi hoi
ben al tijdje bezig met bakken en gaat super....maar nu krijg ik steeds een bolling op mijn biscuit....omdraaien al geprobeerd maar blijf dan de bolllingrandjes houden zeg maar.....maar dan aan de onderkant...met mijn fondant erom heen word niet mooi...nu snijd ik het er steeds af maar zou handiger zijn als dat niet hoefde....heb ook al geprobeerd een kuiltje in mijn beslag maar ook dat helpt niet....smeer het beslag ook aan de rand dus weet niet waarom ik zo'n bolling krijg????iemand tips??
foto voor de duidelijkheid:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZ7MJGDX.jpg
Alvast bedankt!!!!

2

Re: Help bolling!!??

ik leg er altijd een snijplank bovenop totdat hij is afgekoeld en dat gaat prima!!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

3 Laatst bewerkt door esther1 (16-04-2011 18:01)

ik leg er altijd een snijplank bovenop totdat hij is afgekoeld en dat gaat prima!! sorry 1x was voldoende!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

4

hahaha oke...maar dat doe je in op de bakpan???want ik heb zo'n gevoel dat ik dan alsnog aan de rand die bolling houd....
ik ga het eens proberen.....nu bij mijn 2e niet die zijn voor morgen aand e frobel met mijn mam en een vriendin van haar....hahahaah
bedankt!

5

Ik zie dat je biscuit wat gebarsten is aan de bovenkant. Ik denk dat je bakt op te hoge temperatuur. Op hoeveel graden bak je?

6

Mijn oven kan alleen op 150 of 175...dus bak op 175....is idd wel te hoog maar hoger leek me beter als lager...zou het daaraan liggen?? dat zou wel kunnen dan.....kapsel is wel lekker...brokkelt niet en goed door te snijden.....

7

Dit heb ik ook regelmatig. Ik snij de bolling eraf en draai het biscuit om. De kids vinden dit helemáál niet erg!! O-)

8

Ja zo doe ik het nu ook....is ook helemaal geen probleem maar dacht als het makkelijker kan! haahah
gr

Ik zou het eens een keer proberen op 150 graden.

10

Ja dat bedacht ik me ook.....super.....ga het volg keer proberen!!!
iedereen bedankt!

11

Ik zou ook op 150 graden bakken en dan misschien wat langer in de oven.

heerlijke taartgroetjes van Brenda