1

Onderwerp: Mjam Housewarming Vogelhuisje lijmen

Goedenavond!

Ik heb eergisteren het vogelhuisje van de Mjam Housewarming taart helemaal uitgesneden en deze is inmiddels wel genoeg uitgehard met tylose. Ik wil hem morgen in elkaar zetten, alleen mijn vraag is hoe??

Op het forum heb ik al aardig wat gevonden, maar dit vogelhuisje moet toch wel echt stevig in elkaar gezet worden. Nu is het zo dat ik geen eiwitpoeder in huis heb.. (vanmiddag nog bij de taartenwinkel geweest, maar dat dus vergeten..) Kan ik dan het beste royal icing maken met gewoon 1 vers eiwit? Dan moet ik er minstens 1 bus poedersuiker bij gooien geloof ik toch?

Of kan ik toch tylose lijm maken het beste? Dit lijkt me makkelijker en ik heb het zo in huis namelijk..

Ik zie nog niet helemaal voor me hoe ik dat vogelhuisje in elkaar moet zetten dus ik ben erg benieuwd of het goed gaat morgen! :) Ik hoop dat het mooi wordt!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Re: Mjam Housewarming Vogelhuisje lijmen

Hoi,
Misschien is je antwoord nu wel te laat, maar lees je topic nu pas.
Ik heb het huisje ook gemaakt, maar in elkaar lijmen met tylose lijm is niet stevig genoeg hoor, als je niets anders hebt zou ik poedersuiker met een piep klein beetje water maken, dat hij wel lekker stevig is. Ik vond het trouwens een onding om in elkaar te zetten, je miste zeker in het begin een paar handen zeg maar.

Groetjes Bianca Wolst

3

Re: Mjam Housewarming Vogelhuisje lijmen

Toch nog bedankt voor je reactie Bianca!

Ik heb hem uiteindelijk in elkaar gezet met zelfgemaakte icing. Dat ging helemaal goed eigenlijk! Ik vond het al met al niet zo moeilijk om het huisje in elkaar te zetten!