1

Onderwerp: hulp met cupcakes maken

Goedemiddag,

Heb even jullie hulp/advies nodig!

Ik heb voor vrijdag voor mijn collega's aan aantal cupcakes in mijn agenda staan.
Ik heb net in de supermarkt zo'n kant en klaar pakje gekocht, voor kleine cake'jes.. (water,olie en de mix)
Mijn voorgevoel zegt dat dit totaal niet genoeg is en niet klopt.. dus ik ga ik morgen maken en oppeuzelen :P.

Nu is mijn vraag, een goed makkelijk recept voor cupcakes.. maar dan zonder boter??
Ik vind het namenlijk een hell om boter te mixen met mijn kijkshop keuken mixertje, op de 1 of andere mysterieuze manier lukt het mij gewoon NOOIT.. blijft overal aan plakken e.d. terwijl ik de boter toch een behoorlijke tijd op kamertemperatuur laat liggen.
(misschien daar ook nog adviesjes voor?)

Kortom, ik zit in een enorm dilemma.. en hoop dat jullie met een makkelijk en lekker recept kunnen helpen!!
Neem aan dat de normale cakemix in de supermarkt ook niet goed is?

Vriendelijk bedankt alvast!

Re: hulp met cupcakes maken

normale cakemix kan prima hoor!
bij de AH heb je ook een pak speciaal voor cupcakes.
hoef je alleen water aan toe te voegen geloof ik.
en Dr OEtker heeft ze ook.
weliswaar allemaal niet zo lekker als de cupcakes van de funcakemix, maar wel makkelijk te maken!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Hoi,

Ik doe mijn boter altijd een paar seconden in de magnetron, niet te lang zodat het drap word maar dat je het net in kan drukken met je vinger. Dat werkt echt prima (voor mij dan). Ik maak me b eslag dus ook altijd zelf en nooit uit een pakje.

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

4

die cupcakes mix bij de AH, staat er dan ook gewoon cupcake mix op?
Ik ben toevallig alleen bij de Plus geweest, en die hebben alleen maar muffin mix'en... en das natuurlijk iets heel anders!
Ik ga maandag gelijk langs de AH om te kijken..!
Bedankt!

5

Met boter moet je gewoon door blijven mixen. Het gaat vanzelf weer van je gardes af. Ik had daar ook problemen mee vroeger, ging ik het weer met een lepel er af schrapen. Maar als je gewoon door blijft mixen gaat het vanzelf goed. En bij de meeste recepten doe je de boter samen met iets vanaf het begin dat maakt het mixen ook veel makkelijker!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

als je je boter in blokjes doet is het ook eerder zacht gemixt en zoals al gezegd blijven mixen. Het gaat echt vanzelf los

groetjes
Anne-Marie

Shiirtjee schreef:

die cupcakes mix bij de AH, staat er dan ook gewoon cupcake mix op?
Ik ben toevallig alleen bij de Plus geweest, en die hebben alleen maar muffin mix'en... en das natuurlijk iets heel anders!
Ik ga maandag gelijk langs de AH om te kijken..!
Bedankt!

ja staat idd gewoon cupcakemix op...
over dat de boter blijft plakken: dat heb ik ook altijd.
ik mix het altijd eerst even met de handmixer en dan pas doe ik het in mn keukenmachine...

Ik zing mijn eigen wijsje!