1

Onderwerp: welk merk kleurstof?

hello
Ik ben iemand die het gewoon geweldig vind om taarten te maken en het niet zo heel vaak doet. Nu wil ik fondant ZELF maken en het liefste met een kleurtje. Nu zoek ik dus iets dat ik daarvoor kan gebruiken. het moet geen echte smaak hebben, niet te duur zijn en toch een mooie duidelijke kleur hebben. weet iemand welk merk daar het beste bij past?
al vast bedankt!

i f    y o u    e v e r ,    e v e r    f e e l    l i k e    y o u r    n o t h i n g ,          y o u ' r e    f * c k i n g    p e r f e c t    t o    m e

Re: welk merk kleurstof?

Americolor, de flesjes kosten € 2,50 per stuk. Erg mooie kleuren.

Wilton of Americolor

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

Leonie de Wit schreef:

Wilton of Americolor

of sugarflair of spectrum :Y
zolang het maar een pasta of een gel is, en geen vloeibare kleurstof

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

merci!
waarom geen vloeibare eigenlijk? ik koop namelijk het liefste uit een winkel ipv van een site.

i f    y o u    e v e r ,    e v e r    f e e l    l i k e    y o u r    n o t h i n g ,          y o u ' r e    f * c k i n g    p e r f e c t    t o    m e

6

volgens mij omdat je fondant dan smelt

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

Mijnemop schreef:

ja, ongeveer, het wordt heel plakkerig doordat de suiker lichtelijk gaat smelten. Daarbij kun je alleen pastelkleuren dan maken, omdat je een mooie diepe kleur niet lukt met vloiebare kleurstof.
Waar woon je? Zit er niet een taartenwinkel of winkel die taartdeco spullen verkoopt in je buurt?

groetjes Tirza     

8

Ik heb het starterssetje van Americolors gekocht. Zijn 8 flesjes. Maar dit is toch ook vloeistof? Hierboven lees ik dat je beter geen vloeistof kunt gebruiken. Ik heb gisteren een paar kleurtjes uitgeprobeerd op een klein stukje fondant en het worden inderdaad pasteltinten. Wel mooi hoor. Maar zou je de kleuren niet donkerder kunnen maken als je meer vloeistof toevoegd?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

9

Americolor is gel, dus dat kan wel.
Wanneer ik merk dat het gaat plakken, laat ik het even aan de lucht liggen, of leg ik het verpakt weg, tot de volgende dag.
En dan kun je eventueel nog bijkleuren, door meer gel toe te voegen

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

10

tipsytaartje schreef:
Mijnemop schreef:

ja, ongeveer, het wordt heel plakkerig doordat de suiker lichtelijk gaat smelten. Daarbij kun je alleen pastelkleuren dan maken, omdat je een mooie diepe kleur niet lukt met vloiebare kleurstof.
Waar woon je? Zit er niet een taartenwinkel of winkel die taartdeco spullen verkoopt in je buurt?

ik woon in Bunnik, dicht bij Utrecht. er zal daar vast wel een taart deco winkel zitten ik zou alleen niet weten waar.... betsies kookwinkel (ik weet niet of jullie die kennen) heeft wel kleurstof maar ik weet niet zeker of dat een gel is of niet... ik zal wel even opzoeken waar in utrecht ze meer van dat soort winkels hebben. bedankt in ieder geval! :)

11

Yvy1993 schreef:
tipsytaartje schreef:
Mijnemop schreef:

ik woon in Bunnik, dicht bij Utrecht. er zal daar vast wel een taart deco winkel zitten ik zou alleen niet weten waar.... betsies kookwinkel (ik weet niet of jullie die kennen) heeft wel kleurstof maar ik weet niet zeker of dat een gel is of niet... ik zal wel even opzoeken waar in utrecht ze meer van dat soort winkels hebben. bedankt in ieder geval! :)

als je toch aan de "bunnik-side" woont, dan raad ik je lies cake shop in houten aan, die heeft zat kleurtje (en meer :) )

groetjes Tirza     

12

Dolfijn schreef:

Ik heb het starterssetje van Americolors gekocht. Zijn 8 flesjes. Maar dit is toch ook vloeistof? Hierboven lees ik dat je beter geen vloeistof kunt gebruiken. Ik heb gisteren een paar kleurtjes uitgeprobeerd op een klein stukje fondant en het worden inderdaad pasteltinten. Wel mooi hoor. Maar zou je de kleuren niet donkerder kunnen maken als je meer vloeistof toevoegd?

Gr. Dolfijn

als het goed is staat er op ieder flesje dat het 'soft gel' is :Y gel dus :)
en als je deze kleurstof hebt, hoe minder kleurstof hoe pastelliger (? ;) ) en hoe meer kleurstof hoe donkerder de kleur.

groetjes Tirza     

13

k heb de wilton kleurtjes, maar hoeveel ik e=ook bij mn fondant doe het blijft vrij pastelkleurig... wil nu toch eens een andere proberen! Want wil zelf ook mooi geel en rood en roze maken... welke kan ik dan beter gebruiken??

14

ik heb zelf wilton pink gebruikt van het weekend.
Was toch echt geen pastel geworden....
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=146307
Van AMerican heb ik gehoord dat er geen goedgekeurde E stoffen in zitten....

15

ik heb nog een vraag:
ik heb het tweede fondant recept laatst geprobeerd omdat ik de ingrediënten van het origineel niet kan krijgen hier in Bunnik (in Utrecht en Houten dus wel maar ik was daar even te lui voor O-) ) dus nu was mijn vraag is het origineel veel beter? door alle olie die in deze moet gaat het behoorlijk naar olie smaken en is het niet bepaald zoet ofzo. maar in het origineel hoeft geen olie dus dat is een pluspunt (denk ik) ik weet dus alleen niet hoe het echte fondant smaakt :o  en dat is wel handig om te weten voor je er een hele taart mee versiert. :P

16

pff daar vraag je wat! Geen flauw idee, daar ben ik nog niet ervaren genoeg voor  :D

Ik ben er inmiddels wel uit, heb vanmiddag een proefsetje van americolor (12 kleurtjes) nou heb de groen uitgeprobeerd, wat een verschil met die van de Wilton! Die van Americolor is veel mooier! Heb meteen mn kleurtjes voor mn paastaart gemaakt!!! Haha

Morge ga k m versieren, dan zal ik n fotoplaatsen van mn eerste officiele taartje!!!