1

Onderwerp: bake-even strips ergernis

Grrrr... ik heb bake-evenstrips aangeschaft, om mijn vierkante kapsels mooi te laten rijzen. Eerst geoefend met de ronde kapsels (stonden nu eenmaal eerder op de planning) en deze gingen perfect. Maar die vierkante... Ik gebruik de pme bakpannen en ik krijg die strips er niet strak genoeg omheen, waardoor ze een stukje gapen en mijn kapsel nog steeds ongelijk is.

Waar ligt dit nu toch aan? Iemand goede tips voor mij?

Re: bake-even strips ergernis

Niemand ervaring met de bake-even strips?

3

Jawel, maar heb geen PME vierkante pannen, dus ik snap niet zo geod waarom die er niet strak omheen zouden kunnen?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ook ervaring, en ook met vierkante pannen geen enkel probleem; zit er strak genoeg omheen? Waarom lukt dat niet?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik snap het zelf ook niet. Ik trek de strip zo strak als maar kan aan, maar in het midden van elke zijde komt de strip niet tegen de bakvorm aan. Daar gaapt het een paar mm. Alsof de vormen niet helemaal recht zijn of zo. Ik heb er deze week zelfs nog een theedoek omheen gebonden, om de strip er tegen te drukken...

Doen jullie de strip ook zo dicht mogelijk bij de bodem?

6

Doe je ze onderaan op de vorm, in het midden of meer naar de bovenkant? Ik wil ze ook gebruiken maar eerst nog deze/meer info..... een goede voorbereiding is het halve werk ;)

7

Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb toevallig gister bedacht dat ik ze denk ik maar eens te koop ga zetten. Ik gebruik ze namelijk nooit  :nooo  Tips zijn dus welkom, dan bedenk ik me misschien nog ;)

Veel liefs Rafaëla

8

Zou het kunnen dat Wilton bake even strips alleen geschikt zijn voor Wilton vormen?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

annick67 schreef:

Doe je ze onderaan op de vorm, in het midden of meer naar de bovenkant? Ik wil ze ook gebruiken maar eerst nog deze/meer info..... een goede voorbereiding is het halve werk ;)

In de gebruiksaanwijzing staat om ze onderaan te doen, dus dat heb ik braaf gedaan. Maar zelf heb ik het idee dat hij beter iets hoger kan :think: . Ik denk er aan om er gewoon twee stuks om doen.

Rafaela, blij te lezen dat ik niet de enige ben. Hopelijk komen er nog tips.

Makatralsy, Wilton vormen zijn geloof ik wel strakker van vorm. Maar bij Marianne gaat het wel goed met de pme-bakvormen.

10

Klopt, ik heb PME vierkante vormen omdat die hoger zijn dan van Wilton. Maar het gaat toch ook juist om de hoeken? Dat die niet lager blijven dan de rest? Dan is het ook niet zo belangrijk dat er wat ruimte tussen zit aan de zijkant.

Ik wist trouwens niet dat ze onderaan moeten zitten, ben niet zo'n gebruiksaanwijzinglezer, dus bij mij zitten zitten ze halverwege of hoger.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Hmmm :think: , eigenlijk nooit zo op gelet.

***Rent even naar de keuken om het uit te testen ***

Maar inderdaad, bij vierkant en rechthoekig wijkt het wat. Maar ik heb er zelf eigenlijk geen last mee gehad, dat het niet mooi bakte. En dan gebruik ik een simpele braadslee van de Blokker en nog niet eens een dure bakvorm. Maar ja, wat Marian ook al zei: bij de vierkante vormen gaat het voornl. om de hoeken en daar sluit het wel goed aan.

Maar ik heb dan geen idee waarom het bij jou dan evengoed ongelijk eruit komt. Heb je al wat geëxperimenteerd met de temperatuur? Wellicht dat dat helpt.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Bakken doe ik op 120, 140 en 160. Klopt wel natuurlijk dat het alleen om de hoeken gaat. Ik ga het eens proberen door de strip wat hoger te plaatsen. Misschien helpt dat.

Fijn dat er toch nog zoveel reacties zijn gekomen :) .