1

Onderwerp: Volgens mij gaat er iets verkeerd (biscuit bakken)

Mijn 1e biscuit zou nu bijna klaar/gaar moeten zijn. Staat er 30 min. in.
Ziet er zo op het eerste gezicht mooi uit. Maar.....
deed net de oven even open om te prikken met een sateprikker en hij blubberde helemaal. Lijkt wel of er een velletje overheen zit wat er mooi uitziet, maar dat ie van binnen nog vloeibaar is???? Kan dat? En zo ja, wat moet ik nu doen? Heb er nu maar gewoon in laten staan.
Oven staat op 160 graden (boven en onderwarmte)

Dus SOS wie helpt?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Re: Volgens mij gaat er iets verkeerd (biscuit bakken)

gewoon nog even laten zitten en over 10 minuten weer kijken.
wel balen van je 1e biscuitje.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

Zo te horen is je taart nog niet gaar. Hoe groot is de vorm die je gebruikt hebt? Een grote vorm moet wat langer dan een kleinere  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Bedankt voor je reactie.
De vorm is 26 cm doosnede. Inmiddels heb ik hem uit de oven gehaald. De prikker was schoon na 45 minuten. En ik was bang dat hij droog zou worden als ik hem nog langer in de oven zou laten staan.
Hij is niet heel hoog. Schat zo'n 7 cm. Tot de rand van de vorm dus. Is dat hoog genoeg?
Hij voelt wel zwaar aan/ massief zeg maar. Dus vraag me af of ie helemaal gaar is. Maar kan prikken wat ik wil, stokje blijft wel schoon.
Weet iemand nog een truk of je kan kijken. Stukje uit het midden snijden ofzo? Of vindt je dat terug als je de taart later gaat aansnijden?
Ga hem zo eerst maar invriezen en de boel opruimen. Hopelijk komen mijn bestelde spullen morgen. Dan gaan we verder met de paasversiering.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

Ik druk er altijd zachtjes op met mijn hand en als het biscuit weer zachtjes terug veert dan is ie gaar! :)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

7 cm is niks mis mee... zeker niet voor je eerste!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Als je vorm maar 7 cm is, zal je taart niet hoger worden, tenzij je bakpapier gebruikt om op te hogen....
Welke en hoeveel ingredienten heb je gebruikt?

Testen gaarheid, zie ook de FAQ: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/6/Ho … +gaar+is?/ ;)