1

Onderwerp: hoe origineel ben je...

Sorry hoor, ben flink over de z..k :mad:  :mad:  :mad: 
Hoe origineel ben je in godsnaam als je voor een al bestaande naam 'de' plakt.  Ik heet al een tijdje taartfanaat, compeet origineel en bedacht door mijn hubbie, laten vastleggen en binnenkort is mijn site online. Ging ik daarnet even googlen, doe ik af en toe, kijken wat eruit rolt. Heeft iemand, geen idee of die persoon ook hier op het forum actief is, een site gelanceerd met de naam 'de taartfanaat'. Sorry hoor, maar je controleert toch eerst even of die naam al bestaat.  Ja, DE taartfanaat bestaat niet, maar TAARTFANAAT wel!!!!

Ik weet het, er zijn meerde topics hierover geweest en iedereen heeft er een mening over, maar moest gewoon even mijn ei kwijt.

Re: hoe origineel ben je...

Ik kan me je woede en frustratie heel goed voorstellen!!!
De vraag is alleen of dit met opzet is. Je vertelt dat je site nog niet online is, hoe kan hij/zij controleren of deze naam dan al in gebruik is?
Als mijn man een nieuwe site maakt wordt er bijvoorbeeld gekeken of er al een domeinnaam is met die naam.
Mijn man had het overigens precies zoals jij, zijn afkortingen zijn kdw dus werd het kdw webdesign. Blijkt later dat er ook iemand is die deze afkorting gebruikt, notabene hier 5 km vandaan!!

Laat je niet op je kop zitten, je doet er niets tegen. Succes met je bedrijfje!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

3

Hoi,

Ik had de naam al geregistreerd bij mijndomein, alleen iemand vinden die voor een leuk prijsje een site kan maken was iets moeilijker. Ik kan er inderdaad niets tegen doen, maar frustrerend is het wel :mad:

4 Laatst bewerkt door Donnay (25-04-2012 06:42)

Hoi

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

5

Er zijn zoveel namen al geregistreerd waar mensen niets (meer) mee doen. En als je dan een leuke naam hebt dan wil je die ook graag gebruiken. Dus google je er nog even op en blijkt dat die site niet in de lucht is.
Nou dan zou ik hem ook registreren. Mensen leggen tegenwoordig al zo snel een site naam vast om die vervolgens nooit te gaan gebruiken of over heel veel jaren pas.

Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar het blijft toch echt een gevalletje jammer. En waarschijnlijk is er niet eens opzet in het spel, gewoon pech. Zowel voor jou als voor de ander die nu ook zit te balen dat je toch de lucht in gaat/bent, als diegene al doorheeft dat die naam is geregistreerd.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Tja dat is op zijn zachts gezegd flink balen. Ik heet al bijna 3 jaar feesttaartjes.nl en nu zag ik dat er ook een feest-taartjes.nl is... Ook lekker lullig. Maar waar zit die detaartfanaat. Is dat bij jouw in de buurt. Want als dat niet zo is denk ik niet dat je er veel klandizie door mis loopt.

7

Toestemming vragen behoeft niet, aangezien het wettelijk gezien mag. Ik vind het alleen niet netjes.. Als je de naam taartfanaat hebt bedacht (persoonlijk vind ik namelijk DE taartfanaat niet klinken), dan controleer je of iemand die naam al heeft, zo ja, dan verzin je wat anders. Maar om er nou DE voor te plakken vind ik absoluut niet origineel. Maar ja, maak me er waarschijnlijk te druk over. Niets van aantrekken, ga maar weer verder met m'n sesamstraattaartje :)  :)  In ieder geval bedankt voor jullie reacties :thumb:

8

Bovendien kun je zowiezo niet alle klandizie aan die er ront loopt. Er zijn hier in zeeland ontzettend veel taartenbaksters INEENS!!! (Dat was bijv. anderhalf jaar terug nog niet zo) Maar ik merk er niks van. Ik doe soms weken lang nee verkopen omdat ik de vraag niet aankan. Dus ik denk echt niet dat je er minder opdrachten door krijgt.

9

Lientje schreef:

Tja dat is op zijn zachts gezegd flink balen. Ik heet al bijna 3 jaar feesttaartjes.nl en nu zag ik dat er ook een feest-taartjes.nl is... Ook lekker lullig. Maar waar zit die detaartfanaat. Is dat bij jouw in de buurt. Want als dat niet zo is denk ik niet dat je er veel klandizie door mis loopt.

Dat is toch zwaar balen, maar had jij niet zoiets van 'wel potverdomme'?

10

tja... ik denk maar zo die taartetante zit geloof ik in overijssel en ik in zeeland. Dus onze klanten gaan echt niet bij haar bestellen als ze mij moeten hebben, of andersom.

Ik weet ook echt zeker dat feest-taartjes er nog niet was voordat ik mijn site lanceerde, want dan had ik er niet voor gekozen. Met een streepje ertussen is ook echt een beetje namaak denk ik dan.  :lol:

11

Siep schreef:

Hoi,

Ik had de naam al geregistreerd bij mijndomein, alleen iemand vinden die voor een leuk prijsje een site kan maken was iets moeilijker. Ik kan er inderdaad niets tegen doen, maar frustrerend is het wel :mad:

Kijk maar rond op t forum...voor 150 euro incl visitekaartjesontwerp ben je klaar.

12 Laatst bewerkt door Poortje (24-04-2011 23:53)

Dat vind ik evengoed nog een hoop geld.

Ik heb mijn website zelf gemaakt.
En nee, ik had er geen ervaring in. (ben eigelijk een computer analfabeet  :/ )
Gewoon een avondje erin verdiept een proefprogamma gedownload en gewoon wat gaan freubelen.
Er zijn nog wat dingen die ik anders wil hebben maar ik ben er eigelijk best trots op!