Onderwerp: How to: een kroontje
Hoi hoi,
Ik wil graag een kroon maken van ongeveer 10cm hoog, van fondant. Ik heb het al geprobeert om het met een glas te doen, maar dat vind ik niet zo mooi worden.
Iemand tips of voorbeelden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » How to: een kroontje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi,
Ik wil graag een kroon maken van ongeveer 10cm hoog, van fondant. Ik heb het al geprobeert om het met een glas te doen, maar dat vind ik niet zo mooi worden.
Iemand tips of voorbeelden?
Ik zou eens hier een kijkje nemen ook meteen voor je duif!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35342
of voor het kroontje specifiek:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=85657
De zoekknop boven de pagina brengt je vaak ook al een heel end.
Ik snap het glas niet helemaal..............heb je het kroontje daaromheen laten drogen?
Ik snap het glas niet helemaal..............heb je het kroontje daaromheen laten drogen?
dat doe ik wel altijd, jij niet dan
? hoe doe jij het dan?
Karin09 schreef:Ik snap het glas niet helemaal..............heb je het kroontje daaromheen laten drogen?
? hoe doe jij het dan?
Ik heb het die ene keer ook zo gedaan, maar ik probeerde meer erachter te komen wat precies het probleem was met het glas wat TS beschreef.............beetje raar geformuleerd dus, sorry
taartenprinsesje schreef:Karin09 schreef:Ik snap het glas niet helemaal..............heb je het kroontje daaromheen laten drogen?
? hoe doe jij het dan?
Ik heb het die ene keer ook zo gedaan, maar ik probeerde meer erachter te komen wat precies het probleem was met het glas wat TS beschreef.............beetje raar geformuleerd dus, sorry
@ madelon88 wat doe je precies met het glas? het is al laat, dus duidelijk uitleggen... 
Haha, ik rol ik snijd eerst de fondant op maat, en daarna dan rol ik het om het glas heen een vouw de puntjes om. Dan zet ik het in de koelkast om te laten drogen. Helaas komt er altijd ergens een scheurtje of gaat het korrelen. Ik ben net bezig met fondant, dus weet nog niet zo goed hoe ik het moet gebruiken:$
In de koelkast om te laten drogen?
Ik denk dat de fondant dat niet zo leuk vindt, het (condens)vocht gaat niet goed samen met fondant........ wellicht is dat een oorzaak?
oke. Moet ik het dan gewoon op het aanrecht neer zetten? Altijd handig om te weten 
Maar voor de rest was het dan wel goed, om het meteen om het glas te doen, en te laten drogen?
oke. Moet ik het dan gewoon op het aanrecht neer zetten? Altijd handig om te weten 
Maar voor de rest was het dan wel goed, om het meteen om het glas te doen, en te laten drogen?
Tuurlijk is dat goed! Ik doe zelf een bakpapiertje om het glas, zodat ik 'm er weer makkelijk afkrijg.
Ik maak een strook van ca 28 cm lengte, 8 cm breedte. Aan de bovenkant, druk ik de grootste driehoek uit het mini-geometriesetje erin om 5 of 6 puntjes te krijgen. Vervolgens snij ik het af op 5 of 6 punten en laat het om een bierfluutje drogen. Punten klein beetje naar buiten, maar niet teveel

Als het droog is, maak ik de bolletjes op de punten.
ik denk inderdaad dat het probleem de koelkast is...
en gebruik je wel tylose? dat maakt fondant steviger/hard.
succes!
@ Jol321
Precies zo'n kroontje wil ik gaan maken. Deze week zal ik weer een poging wagen. Zo een mini-geometriesetje heb ik niet, ik gebruik er een V-tje voor.
@taartenprinsesje
Ik gebruik geen tylose, ik had verwacht dat het vanzelf iets harder zou worden, na het kneden.
Bedankt voor alle tips!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » How to: een kroontje