1 Laatst bewerkt door christa-taart (12-04-2011 11:40)

Onderwerp: argh boetseren!(feedback)

oh boetseren is zo niet mijn ding. vind het wel leuk, maar kan het niet.
dus graag jullie kennersblik en advies.

voor de zekerheid het moeten 2 poesjes voorstellen!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNNNIQ4F.jpg

ik zie nu al dat de poten hoger ingezet moeten worden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N6TRUVHA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M6CF8KJS.jpg
en de liggende...

bedankt voor het meedenken!

christa

2 Laatst bewerkt door koekiemonster (12-04-2011 11:41)

Re: argh boetseren!(feedback)

eigenlijk vind ik ze gewoon heel erg leuk....  :think:  :thumb:
het snorretje en de oogjes hadden wat fijner gemogen, maar hoe je dat zou moeten doen weet ik niet....

en het kopje van de liggende iets ronder, hij is een beetje vierkant

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

ik vind ze echt al heel schattig en ik vind dat je heel erg goed op weg bent hoor!

Ik doe zelf nooit boetseren dus tips kan ik niet echt geven, maar had het wel gelijk herkent als katten hoor :)

Your light will shine when all else fades!

ik liet ze mijn man zien, en die ging heel hard lachen. dus ik dacht... mmm... lijkt nergens op.

ik vind de gezichtjes niet echt mooi. maar wat ik eraan kan veranderen?

5

mannen...

Het zijn wel degelijk poezen, héél goed te herkennen hoor. en leuk ook hoe ze met de wol aan het spelen zijn.

zoals koekiemonster al zei... misschien de snoetjes iets fijner (hoe weet ik eerlijk waar ook niet). en ik vind de oogjes van de zittende poes leuker dan die van de liggende poes... maar waar het verschil nou precies inzit...

6

het kopje van de zittende op de liggende zetten:) dan is die geweldig. en de andere dan opnieuw maken en dan inderdaad de poten hoger in zetten. anders eens een foto van een kat als voorbeeld gebruiken?

de bolletjes wol kunnen wat geditailleerder  (hoe schrijf je dat?) door gebruik te maken van een suger gun

7

anders een knoflook pers:)

8

Alle bovenstaande tips ben ik het helemaal mee eens, en ik vind juist je oortjes superknap gedaan met het kleine stukje roze erin, echt hele leuke poesjes hoor !

Groetjes, Conny

Ik vind de oren en verhoudingen ook goed ik zou inderdaad de snorharen wat fijner maken en het lijntje naar zijn mond.
Ook zou ik zijn ogen veranderen (bij de zittende poes)

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTCeh2-_QuTuTZIoqFER9WIyAn14fl_x0vEBeTqKhpRf1j0C-_w

Wanneer je de ogen aanpast verandert het al zo een hoop en de benen kunnen inderdaad iets hoger

Ik vind de liggende poes gewoon goed ik zou ook alleen daar de snorharen en dergelijke aanpassen en misschien zijn hoofdje wat ronder maken suc6 in ieder geval ik vindt ze nu al leuk !!!groetjes sam

www.sprookjestaarten.nl
of hyve sprookjestaarten

dank je... ik ga die ogen even anders proberen te doen.
super bedankt voor het meedenken sam.
hopelijk gaan de poezen dan wat meer kijken.
de snorharen vind ik vrij moeilijk om ze nog kleiner te doen. maar wel een poging waard.

noussie, ze zijn hier al dunner als een knoflookpers. maar bedankt voor de tip.

morgen moet ik de taart maken.
groetjes christa

11 Laatst bewerkt door Sigrid (14-04-2011 19:31)

Ze zijn al heel leuk en met de tips van hierboven komt het vast helemaal goed. Ik zou alleen het mondje niet met zwart aangeven, gewoon alleen "inkerven" (licht). Wel een neusje natuurlijk  :Y . Zorg dat de oogjes er niet op komen te liggen, maar eerst een deukje maken die je vervolgens opvult. Anders krijg je zo snel van die bolle vissenogen  ;) .

Als je heel dunne sliertjes wil rollen moet je een vuist maken en dan op de rug van die hand een sliertje rollen. Zo kun je tot bijna haardikte rollen.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

12

Leuke beestjes!

Ik zou de pootjes bij het bovenste beestje niet alleen iets hoger inzetten, ook (een heel klein beetje) meer naar de 'zijkant', kijk maar naar de plek van de voorpoten van het tweede beestje? Nu zitten ze zo óp haar buik in plaats van aan de zijkant van de buik.... :o