1

Onderwerp: Fondant kleuren met Städter kleurstof

Hallo Allemaal,

Ik heb witte fondant om mijn eerste taart te gaan bekleden maar wil het graag een kleurtje geven.
Heb nu een heel klein flesje Städter Food Colour Liquid gehaald maar hoeveel moet er dan bij? Gewoon tot je de juiste kleur krijgt?

2

Re: Fondant kleuren met Städter kleurstof

Ja, eerst een klein beetje, en als je het te licht vindt, een beetje erbij.. net zolang tot je tevreden bent.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Dank je ! Maar nu eerst de bodem proberen te maken haha

4

monataartje,

Zeker niet te veel gebruiken, want je hebt blijkbaar de 'liquid'. Deze is meer geschikt om bv botercrème, icing... mee te kleuren.
Ik geloof dat die op waterbasis is en je fondant heel plakkerig gaat maken. Volgende keer zou ik kleurtjes in 'paste' of 'gel' vorm aanschaffen. Hiervan heb je minder nodig en deze maken de fondant ook niet zo plakkerig.

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

5

Dus misschien beter om gewoon de witte fondant er omheen te doen? Heb wel allemaal leuke kleurtjes om vormpjes mee uit te steken ensow...dat siert het wel weer wat dan.

ik heb met de kleurstof niks geen last met fondant hoor wel als ik veel te veel kleurstof gebruik dan word het plakkerig maar gaat heel goed.

7

het gaat om de soort kleurstof love-shadow :Y

wanneer je ook voorgekleurde fondant hebt gekocht, kun je die ook vermengen met elkaar en met wit, tot allerlei nieuwe kleuren (pastels, rood met geel geeft... :D enz )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Vorig jaar september heb ik voor mijn dochter een Twilight taart gemaakt: in de vorm van het boek Breaking Dawn en had witte fondant gekleurd met zwarte kleurstof, dat was heel veel werk en heel veel kleurstof gekost om het echt heel zwart te krijgen!

Ik had geen zwarte fondant gebruikt, omdat ik bij de recensies had gelezen dat die niet lekker smaakte, dus de beslissing genomen om het dan maar zelf te kleuren.

Dus inderdaad steeds beetje bij beetje doen en goed doorkneden.

Groetjes

Louise

Groetjes Louise