Onderwerp: Dust blijft niet zitten op koekjes met Royal icing, hoe moet het wel?

Ik heb koekjes gebakken en voorzien van een laag RI.
Deze 1 nacht laten uitharden.
Ik wil vervolgens met een stencil een motief aanbrengen maar niet met RI weer maar met dust, omdat dit mooi vlak is en blinkt (goud /zilver).

Maar omdat de RI natuurlijk niet vanzelf plakt, blijft mijn stencil niet zitten. Dit opgelost door intesmeren met crisco.
Maar dit zorgt ook meteen voor het probleem dat je niet mooi dust want op de plek waar crsico zit is de dust veel dikker en lijkt het bijna verf.  :mad:
Als ik dan is redelijk gelukt is is het probleem dat zodra je de koekjes vast wil pakken en je met je vinger op de dust komt het vlekt en je vegen krijgt.  :grr:
Dit probleem heb ik niet als ik het doek op cc's met marsepein.
Maar wij willen koekjes  :D

Wie heeft de oplossing of weet wat ik fout doe, ik heb al de hele avond gezocht op het forum maar niets kunnen vinden over koekjes stencillen

Groetjes van Nicole!!

2

Re: Dust blijft niet zitten op koekjes met Royal icing, hoe moet het wel?

Koekjes bekleden met marsepein en dan dusten :+

Maar je stencil insmeren met crisco, dan zit er op de plek dat er gedust moet worden geen crico en krijg je niet die dikke laag.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Misschien eerst nog een heel dun laagje royal icing over je sheet, sheet laten zitten en dan de glitters over strooien en dan pas je stencil weg halen?

groeten Annemieke
Cake It

Ottolien schreef:

Maar je stencil insmeren met crisco, dan zit er op de plek dat er gedust moet worden geen crico en krijg je niet die dikke laag.

Tja dat heb ik ook gedaan maar het stencil bestaat uit heel veel kleine openingen en als je dan crisco smeert komt het altijd langs de randjes van de openingen en als je dan met de kwast gaat dusten krijg je ( althans ik  :o  ) toch crisco in je kwast .
O'ja als ik het insmeer met crisco, gebruik ik maar een peiep klein beetje en haal ik ook nog eens met een doekje het overtollige weg

Groetjes van Nicole!!

5 Laatst bewerkt door Mama's nieuwe hobby (14-04-2011 09:19)

Cake it schreef:

Misschien eerst nog een heel dun laagje royal icing over je sheet, sheet laten zitten en dan de glitters over strooien en dan pas je stencil weg halen?

Dat kan ik allicht gaan proberen, thankx.
Althans mijn koekjes zijn net mislukt  :grr:  (was jullie advies aan het lezen ). mag ik jullie de schuld geven   ;)  :lol:  :lol:

Groetjes van Nicole!!

6

Mama's nieuwe hobby schreef:
Ottolien schreef:

Tja dat heb ik ook gedaan maar het stencil bestaat uit heel veel kleine openingen en als je dan crisco smeert komt het altijd langs de randjes van de openingen en als je dan met de kwast gaat dusten krijg je ( althans ik  :o  ) toch crisco in je kwast .
O'ja als ik het insmeer met crisco, gebruik ik maar een peiep klein beetje en haal ik ook nog eens met een doekje het overtollige weg

Maar je hoeft je stencil toch niet helemaal tot aan de randjes in te smeren. Als hij maar plakt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ottolien schreef:
Mama's nieuwe hobby schreef:
Ottolien schreef:

Maar je hoeft je stencil toch niet helemaal tot aan de randjes in te smeren. Als hij maar plakt.

Maar komt je dust dan niet onder het stencil? Misschien maar gewoonn proberen.
Maar heb je ook een oplossing voor het feit dat de dust niet echt vast zit? Dus als je koekjes uitdeelt en mensen pakken ze , vegen de de mooie afbeelding eraf

Groetjes van Nicole!!

8

Of met een drupje alcohol je dust omtoveren tot verf en dan in je stencil schilderen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.