1 Laatst bewerkt door marijma (14-04-2011 11:29)

Onderwerp: [SPOED!!] kartonnetjes stapeltaart

Ik ben bezig met een bruidstaart en ga het voor het eerst op elkaar zetten met dowels. Ik maak 3 taarten op elkaar.
Nu heb ik alles in huis en kom er achter dat ik 1 ding vergeten ben.
Namelijk de taartkartonnetjes die tussen de taarten moeten komen te zitten!!

Groot probleem, aangezien ik al bezig ben en ik absoluut niet weet , waar je deze nog zou kunnen ophalen/kopen.

Is hiervoor een alternatief??

Wie oh wie helpt mij, en heeft een oplossing!??

2

Re: [SPOED!!] kartonnetjes stapeltaart

Hoi Marijma,

Nu denk ik dat het zowieso niet handig is om kartonnetjes te gebruiken bij een 3 laags stapeltaart. Voor een stapeltaart kun je beter een cake board tussen de lagen in doen. Dat is echt veel steviger. je taarten kunnen anders verschuiven, en daardoor je stapel scheef kan komen te staan.

Maarja, daar heb je nu natuurlijk weinig aan. Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je een spoed oproepje op het forum zetten, of iemand je uit de brand kan helpen.

Succes ermee.  :thumb:

Groetjes San

Waar woon je? Ik heb zowel boards als karton in huis! In Voorschoten kan je het komen halen...

4

Fijn dat jullie meedenken!

Ik woon in Leeuwarden.
Na verder kijken op het forum, las ik dat iemand bij gebrek aan vetvrije kartons of boards, dik karton had gebruikt en daar huishoudfolie om had gedaan.
Ik heb genoeg inpakdozen hier staan.
Als ik die nou dubbel neem (is al dik karton) , en daar plastic folie om wikkel...zou dat niet een goede noodoplossing zijn?

Of kan ik het beter toch anders doen?

(zal het niet snel nog een keer vergeten :o  :P )

5 Laatst bewerkt door jolanda71 (14-04-2011 12:28)

Je kan het gewoon uit een doos knippen. Heb ik ook vaak moeten doen. :o

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

jolanda71 schreef:

Je kan het gewoon uit een doos knippen. Heb ik ook vaak moeten doen. :o

Hihi...gelukkig niet de enige ;).
Maar heb ik bij een stapel van 3 dan aan een enkele genoeg of moet ik dubbel karton knippen (nog steviger?)

Ik zou 2 (doos)kartonnetjes met de grijze kanten naar elkaar doen. Goed stutten dan moet dat wel goed gaan.
Volgens mij wordt vanaf 4 hoog geadviseerd om cakeboards te gebruiken.
Wel spannend om voor de eerste keer te stapelen meteen voor een bruidstaart. Ik zou dat eerst een keer op een 'gewone' taart hebben willen oefenen.

Life is what you bake it.

8 Laatst bewerkt door marijma (14-04-2011 12:43)

Taartenmarie schreef:

Ik zou 2 (doos)kartonnetjes met de grijze kanten naar elkaar doen. Goed stutten dan moet dat wel goed gaan.
Volgens mij wordt vanaf 4 hoog geadviseerd om cakeboards te gebruiken.
Wel spannend om voor de eerste keer te stapelen meteen voor een bruidstaart. Ik zou dat eerst een keer op een 'gewone' taart hebben willen oefenen.

Ik ook, maar op het moment is het even niet anders en gelukkig heb ik redelijk ervaring in 3d en andere projecten. Nu alle stappen goed doordenken en alle ins en outs doornemen;)