1

Onderwerp: Plannings twijfel (advies gevraagd)

Ik heb mijn eerste opdracht binnen... een Thomas taart.
Heel leuk om te doen, maar nu zit ik even met een planningsvraag.

De taart moet zaterdag gegeten worden en morgen gebracht.
Ik heb gisteren Thomas geboetseerd, geen probleem lijkt mij.

Mijn planning was om vandaag de taart te vullen en te bekleden en morgen hem af te maken met decoraties.
Nu wilde ik eigenlijk zwitserse room gebruiken, maar misschien is het beter om bbr te doen?

Kan dit we,l om vandaag de taart te vullen en bekleden en morgen middag weg te brengen, terwijl de taart zaterdag gegeten gaat worden?

Ook wil ik voor zaterdag cupcakes klaar hebben, die ik vrijdag mee wil nemen naar de camping. Kan ik de cakes vandaag maken en morgen decoreren? Hoe lang blijven ze dan goed?

Graag advies, want ik heb best wel veel te doen qua taartjes en ik zit even in een dilemma hoe mijn tijd in te delen aangezien ik tot vrijdag middag een uur of 2 de tijd heb voor dit alles  :o

Alvast bedankt voor het mee denken!

2

Re: Plannings twijfel (advies gevraagd)

Oh ja, mijn kapsels zijn al klaar en zitten in de vriezer... dus dat scheelt weer tijd  :D

3

Ja hoor, dat kan !!

4

maar dan liever met bbr denk ik en niet met zwitserse room toch?

5

Kan ook hoor, maar dan moet hij wel in de koeling.

6

Met beide vullingen loop je even veel risico en beide vullingen moeten in de koelkast omdat er zuivel (melk) in zit. Dus hij moet ook bij de ontvanger weer in de koelkast.

Maar volgens mij is er geen probleem om vandaag al te beginnen. Zorg er wel voor dat je hem na het vullen al snel bekleedt, dan blijft hij verser omdat de taart dan (zo goed als) vacuum verpakt is :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

dat is inderdaad ook mijn idee.
Ik doe bovendien altijd mijn taarten in de koelkast. Dat is een tic van mij, ik vind het idee dat een taart met vulling ( en boter) in de koelkast hoort. Ik heb gelukkig nog nooit gesmolten of gecondenseerde marsepein of fondant gehad hiermee, dus dat scheelt. (koelkast staat laag)

Heeft iemand ook nog antwoord op de vraag hoelang ik de cupcakes goed kan houden? Wil ze vullen met botrercreme mix...

8

Ik heb afgelopen woensdag cc's gebakken en die had ik pas zondag nodig (was voor eigen gebruik dus ik dacht ik probeer het gewoon). Ik had ze gebakken van cc mix van hier en er een paasei in gestopt omdat ik een vulling niet aandurfde. Na het afkoelen had ik ze in een plastik zak bewaard en ze waren zondag nog heerlijk.

Dus ja, je kan het wagen omdat et voor eigen gebruik is :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.