1

Onderwerp: Hard Custers rolfondant uit?

Ik heb laatst een pakje rolfondant van het merk Custers (de bakwinkel) gekocht in de smaak marshmellow. Nu vroeg ik mij af of deze uithard. Ik heb namelijk gisteren een tiara gemaakt en deze is nog vrij zacht. Dus is het de moeite dat ik wacht of maak ik beter een nieuwe?

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

2

Re: Hard Custers rolfondant uit?

Heb je er tylose in gedaan?? Je kunt em ook gerust even in de oven zetten voor een uurtje (50 graden).

Ik heb deze fondant ook vaker, en heb er eigenlijk nooit mee geboetseerd, heb em voornamelijk voor de smaak!  :Y

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Ik heb er inderdaad tylose ingedaan, wel niet zo veel omdat ik dacht dat hij uithardde  :/  Probleem is dat de tiara op zo'n plastic mapje lig, dus ik weet niet of dat in de oven op 50 graden mag  :think:  Begint dat dan niet te smelten of is de temperatuur daarvoor te laag?

Ik vind de smaak eigenlijk helemaal niet lekker  :lol:  Zo zie je maar weer, smaken verschillen  ;)  Ik gebruik hem dus enkel nog voor boetseersels en daarna komt hij niet meer in huis  :nooo

Groetjes van Natascha!

4

Smaken verschillen inderdaad...ik ben nu juist overgegaan op deze fondant voor mijn bruidstaarten puur voor de smaak. Maar, ik vind Bakels nog altijd het fijnst werken, ook voor te boetseren.

Ik denk dat plastic best tegen 50 graden kan. Maar kun je de tiara niet voorzichtig op bakpapier leggen?

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Katja, het is gelukt! Hij is uitgehard!  :thumb:  Maar toen ik de tiara van het bakpapier haalde, heb ik er wel een stuk afgebroken  O-)  Klein beetje onhandig  :grr:  Gelukkig kan ik het nog plakken!

Groetjes van Natascha!

6

In principe raden wij de marshmallowfondant altijd af voor boetseersels e.d. Hij zal inderdaad met de tylose en in de oven wel hard worden, maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Bakels.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl