Onderwerp: binnenkant van taart kleuren
Ik heb misschien een hele stomme vraag maar hoe kan je de binnenkant van de taart kleuren, dus het biscuit?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » binnenkant van taart kleuren
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb misschien een hele stomme vraag maar hoe kan je de binnenkant van de taart kleuren, dus het biscuit?
Gewoon voor/tijdens het mixen een paar druppels kleur toevoegen
Dank jullie wel
En hoe doe je dat als je meerdere lagen gekleurd wil hebben?
meerdere biscuits bakken, maar dan niet zulke hoge
heel gaaf effect , maar heel veel afwas
meerdere biscuits bakken, maar dan niet zulke hoge
heel gaaf effect , maar heel veel afwas
Dat heb ik ook nooit begrepen.. waarom niet het beslag verdelen, kleuren en laag voor laag in het bakblik?
Dan krijg je toch een marmer effect. Het beslag rijst dus dat blijft nooit een masieve plak. Kan natuurlijk ook erg leuk zijn, maar het geeft geen regenboog effect denk ik.
Het was ook de bedoeling dat het een soort van regenboog effect zou geven, maar ga vrijdag mijn 3e taart maken dus begin wel met 1 kleur
En die kleurstoffen kan je die gewoon halen in de supermarkt? Aangezien ik vrijdag de taart ga maken, en wat voor kleur moet ik nemen als ik de taart roze wil laten zien.
jeetje wat een vragen allemaal sorry
nee, kleurstof hebben ze niet in de winkel; sommige toko's hebben kleurstof, maar jemoet niet die op waterbasis hebben
Alle webwinkels hebben kleurstoffen en ook wel gewone taartwinkels. Er zit ergens in het zuiden een tankstation met taartwinkel, maar ik weet niet waar. Misschien effe aparte vraag stellen, dan krijg je vast snel antwoord
de ene optie: http://www.omnomicon.com/rainbowcake
de andere: http://allbetzoff.blogspot.com/2010/06/ … -cake.html
nee dat denk ik niet. Die zul je online moeten bestellen, tenzij er een taartwinkel bij jouw in de buurt zit.
Jesensai.........in Maasbracht zit een winkeltje..........hebben ze de kleurstoffen van Wilton!
Of bij Pipoos in het Roercenter........
Dank je wel Karin ik zal eens kijken morgen bij pipoo's of maasbracht is ook niet zover
Lijkt dat winkeltje in maasbracht op pipoo's, dan ga ik eerst googlen waar ik heen moet
Maasbracht is de bakwinkel.............................website via google. Pipoos heeft nog veel meer hobby-spullen, maar Maasbracht is echt voor alle bakspullen, en feestartikelen....
love-to-bake heeft ook een winkel, en is heel vaak en lang open. Ik weet niet of dat bij jou in de buurt is. En de makro verkoopt ook wilton kleurstoffen.
Ik zou de bakwinkel bezoeken als ik jou was, deskundige hulp en alles op voorraad. Succes
bij de Makro zijn nu bakspullen in de aanbieding, wellicht ook wat jij nodig hebt.
En moeilijk om te maken is dit niet
http://img573.imageshack.us/img573/7209/dsc01733f.jpg
Als je de basisset van Wilton koopt kom je al heel ver. Oranje meng je gewoon zelf.
Als je de taart gaat bakken maak je de juiste hoeveelheid beslag klaar. Je verdeeld die dan over 6 bakjes die je dan op kleur brengt. Dan bak je dus de inhoud van 1 bakje per keer ongeveer 17 min. op 150 graden(afhankelijk van je eigen oven). Vullen gaat erg makkelijk, beetje botercreme om iedere laag weer glad te krijgen(even hoog).
Pas wel op je tong, al die kleurstof je zou spontaan ADHD krijgen!
Er staat mij nog wat te wachten dan met die kleurstof
Het word voor mij de eerste keer dat ik met kleur stof ga werken, dus ben benieuwd.
Ik ga vandaag de vulling alvast voorbereiden, kan ik morgen het beslag maken, en alles afmaken dus ben benieuwd wat het eind resultaat gaat worden
Ik ben geweest en heb de kleurstof kunnen vinden
Morgen ga ik het beslag maken, heb vandaag de vulling al gemaakt erg lekker
ja, die verslaving, dat komt wel goed
Het is ook helemaal goed gekomen met de taart hoor
Smaakte erg goed en dochterlief was helemaal happy met haar roze kleur
En ik zelf over het eind resultaat
Fotoow?
Hoe kan ik de foto er op zetten?
d'r staat een uitleg bij de taartenparade
in het kort: je foto's moeten ergens op het www staan (Hyves, mijnalbum, ...), je kopieert de link hiernaartoe, ipv [url ] en [/url ] zet je [img ] en [/img ] (maar dan zonder spaties) en dan staat je foto hier
succes!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » binnenkant van taart kleuren