Onderwerp: Wat zit er bovenop de lunetta sprits?
Ik ben lunetta spritsen aan het eten en nu vroeg ik me af, wat zijn die streepjes die op het koekje zit? Waar is dat van gemaakt?
Heeft iemand een idee?
Bedankt!
Dan bedoel ik dus deze koekjes:
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat zit er bovenop de lunetta sprits?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben lunetta spritsen aan het eten en nu vroeg ik me af, wat zijn die streepjes die op het koekje zit? Waar is dat van gemaakt?
Heeft iemand een idee?
Bedankt!
Dan bedoel ik dus deze koekjes:
glazuur??? en dan die bruine glazuur met chocolade smaak??
chocoladecrème enneuh
kleurstofcrème
Ja maar tis best zacht... en glazuur is altijd wat harder... Dus ik vond het best wel moeilijk hahha
niet heel hard wordend glazuur??
haha... Ik wil het weten want het is heel lekker... ik pruts dat altijd van het koekje af en dat eet ik apart op haha...
Dus dacht, als ik nou weet wat dat is, kan ik er cakepops mee maken
ik denk inderdaad dat het gewoon roze niet echt hardende glazuur is.......dochterlief knutselt altijd met de kant en klare prinses lillyfee glazuur, die moet je eerst in warm water leggen enzo, na het gebruiken word hij wel iets harder maar nooit echt hard/hard. Hij voelt al vloeibaar als je hem koopt in de winkel.
Zoals miss Flieber al zegt heb je die in het roze van lillyfee, maar ook de witte glazuur van Oetker wordt niet (heel) hard.
Wellicht kun je daar ook nog wat mee? Valt misschien ook nog wel te kleuren...
Het zou een type roomkaasglazuur kunnen zijn. Roomkaasglazuur wordt ook niet hard...
Zelf maken?
250 gr bakkerssuikerpoeder
40 gr roomboter
40 gr roomkaas (bv mon chou)
1 theelepel vanille extract
1 theelepel melk
Boter en roomkaas romig mixen. Bakkerssuikerpoeder erbij. Langzaam mixen maar wel grondig. Als laatste de vanille en de melk erbij en weer flink mixen.
Is ook lekker op cc-tjes, als laagje tussen de taart of op een koekje....
Just my 2 cents
Doei
Erika
ohw, nu krijg ik zin in koekies... ik lijk wel een koekiemonster laatste weken, ik vreet echt alles wat los en vast zit....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat zit er bovenop de lunetta sprits?