1

Onderwerp: Kleurstof verkleurd

Heb al een paar keer gemerkt dat mijn paarse kleurstof van Americolor blauw wordt, wat kan ermee aan de hand zijn? Toen ik het kneedde was de kleur mooi paars (de fondant die ik over heb is dat nog steeds). Maar mijn dummie is blauw geworden.

2

Re: Kleurstof verkleurd

Er zijn wel meer topics geweest hier over.Vooral de rose word wil nog wel eens wit worden.Staat je dummie in het licht?Het is vooral bij de americolor.Ik heb er zelf nooit last van gehad,maar anderen dus wel.

Groetjes Notje

3

Ja in de zon, want er komt heel veel zon in mijn keuken, dacht al dat dat het probleem was.

4

Theodora schreef:

Ja in de zon, want er komt heel veel zon in mijn keuken, dacht al dat dat het probleem was.

Dat is het probleem dus  :Y

Groetjes Notje

americolor vervaagt snel, eigenlijk is dit merk niet echt geschikt voor dummies. wilton of sugarflair vervaagd veel minder :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

wel jammer, want americolor geeft wel de mooist felle kleurtjes...

Ik zing mijn eigen wijsje!

7

koekiemonster schreef:

Als het eenmaal is uitgehard valt het verbleken mee, eigenlijk verbleekt het dan niet........tot die tijd geen (zon)licht erbij laten komen......

Karin09 schreef:
koekiemonster schreef:

Als het eenmaal is uitgehard valt het verbleken mee, eigenlijk verbleekt het dan niet........tot die tijd geen (zon)licht erbij laten komen......

daar ben ik het niet helemaal mee eens, de beurs dummies zetten we altijd keurig in een doos in een kast, zonder zonlicht dus, en zelfs dan verkleurt het, in dit geval de soft-pink van americolor.
en die dummies zijn echt helemaal uitgehard :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

tipsytaartje schreef:
Karin09 schreef:
koekiemonster schreef:

daar ben ik het niet helemaal mee eens, de beurs dummies zetten we altijd keurig in een doos in een kast, zonder zonlicht dus, en zelfs dan verkleurt het, in dit geval de soft-pink van americolor.
en die dummies zijn echt helemaal uitgehard :Y

:think:  :think: de electric pink met gumpaste hier blijft gewoon goed............maar heb hier al vaker gelezen dat roze idd snel verbleekt..............