1

Onderwerp: Mijn grijs wordt altijd paars

Hallo

Ik maak het kleur grijs door een beetje zwart aan mijn fondant of marsepein toe te voegen. Ik gebruik hiervoor black van Wilton. Maar om de één of andere reden verkleurd dit altijd naar paars, hoeveel of hoe weinig kleurstof ik ook gebruik. Iemand een idee hoe dit komt of wat ik er aan kan doen?

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

2

Re: Mijn grijs wordt altijd paars

ik doe het ook op jouw manier en heb dat niet... Kan je dus niet verder helpen...

omdat zwart een hele moeilijke kleur is, en veel soorten zwart of wat blauwig of paarsig kleuren als ze nog niet door en door zwart zijn.
ik denk dat je beter een klein voorgekleurd pakje zwart kunt gebruiken en daar een bolletje vanaf haalt en die door je witte fondant mengt  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bestaat er eigenlijk grijze kleurstof?

Bedankt alvast!

Groetjes van Natascha!

5

ik heb de superblack van het spectrum, die is wel goed zwart ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

kwebbeltje schreef:

ik heb de superblack van het spectrum, die is wel goed zwart ;)

voor degenen die dat niet kennen, die kleurstof is van hetzelfde recept als americolor :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

jep, ik heb hetzelfde probleem gehad met wilton colors.
nu heb ik americolor en wordt het echt zwart.

Ik zing mijn eigen wijsje!

Vicarth schreef:

Bestaat er eigenlijk grijze kleurstof?

Bedankt alvast!

geen idee, maar grijs lukt prima met de zwart van americolor, en dan gewoon een klein beetje gebruiken

9

Ik gebruik idd black van americolor en dat wordt mooi grijs als je er een beetje door doet.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

10

Dacht al dat het aan de kleurtjes van Wilton lag  :Y  Bedankt iedereen!

Groetjes van Natascha!

11

Ik heb het niet met de combi marsepein en Wilton black, maar wel met Americolor Black. Maar dan wordt zwart ook niet echt zwart.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

12

er zijn potjes black van wilton die paars kleuren en andere die grijs/zwart kleuren.... we hebben het hier eens uitgeprobeerd. Maar het ligt dus aan de serie; jammergenoeg kun je het aan de buitenkant nooit zien. Nu heb ik black van sugarflair, maar heb hem nog niet aangebroken; wel zwarte fondant gekocht zodat ik niet altijd zo donker hoef te kleuren.

Groetjes, Dorothea.

13

Pfff... Nu weet ik het even niet meer... Toch maar de tip van Tirza gebruiken voor de zekerheid  :Y

Groetjes van Natascha!

14

ik heb ook wilton kleurstof en ook hier wordt het grijs paars....

Maak van ieder moment een taartmoment!!

15

Ik heb zwart met wit gemengd en krijg nu een mooi grijs! Bedankt voor de tip!!

Groetjes van Natascha!

16

liquorice van sugarflair  :Y

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

17

Ik heb nu dus ook het probleem dat mijn grijs paars kleurt. Heel jammer. En ik heb echt een stuk grijs liggen, wat ik vorige x gemaakt heb met wilton zwart en wit. Zit nu heel erg te balen, omdat ik nu een andere kleurcombinatie moet maken.

Voor mijn dochter wil ik voor haar verjaardag een zilveren schoentje maken. Daar wild ik het grijs ook voor gebruiken. Zou ik nu het paars kunnen gebruiken met daarover heen van dat zilverdust spul? Of wordt dat niet mooi?

18

Ik zou zeggen: gewoon eens proberen op een klein stukje wat het effect is van de dust  :Y  Dan kan je nog beslissen of het mooi is of niet.

Groetjes van Natascha!

19

Vicarth schreef:

Ik zou zeggen: gewoon eens proberen op een klein stukje wat het effect is van de dust  :Y  Dan kan je nog beslissen of het mooi is of niet.

Dat ga ik idd zo even uit proberen.

20

Net ook al geantwoord op een bericht met hetzelfde probleem :)
Bij witte fondant zwarte en blauwe kleurstof toevoegen, dan krijg je grijs.

Zie ook: www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

goh wat grappig...
goede tip!  :thumb:

22

De tip die wij van Wilton kregen is alle restjes kleur door elkaar heen en dan zwart er nog bij dan krijg je heel mooi zwart.

Of Extra black van Sf

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

23

koekiemonster schreef:

jep, ik heb hetzelfde probleem gehad met wilton colors.
nu heb ik americolor en wordt het echt zwart.

Maar Americolor vind ik wel heeel snel verbleken als je het op een dummie gebruikt
Mijn roze theepot is bijna wit geworden in de etalage :S

Alles goed???? nee 3 fout