1

Onderwerp: foodprinter uitgeprobeerd op hart

Vandaag mijn foodprinter binnen gekregen en er stond al een taart klaar om te decoreren.
Wat makkelijk zeg als je niet zoveel tijd hebt!!!
Een hart voor m'n schoonvader voor het oppassen, met de foto's van mijn mooie mannekes  :Y  :+

http://94.100.124.35/1275950001-1276000000/1275982601-1275982700/1275982672_5_qcJa.jpeg

http://94.100.114.23/1275950001-1276000000/1275982901-1275983000/1275982952_5_zEhx.jpeg

Gevuld met bosvruchten bc, verse frambozen en 4 vruchtenjam. Met pure chocolade fondant erover.
Deze ging alleen smelten in de koelkast ( in de doos!!) iemand een idee hoe dat kan? Volgens mij is mijn koelkast ook kapot want hij is niet superkoud meer  :s . Zou dan het vocht neerslaan ofzo?

Tips zijn van harte welkom!

2

Re: foodprinter uitgeprobeerd op hart

Meteen goed gelukt met je printer! Super.

Over het smelten............waarmee heb je de taart afgesmeerd voor het bekleden? En waarom heb je hem in de koelkast gezet? Gezien de vullingen hoeft dat niet.............En wat bedoel je met vocht neerslaan?

3

Ow.....en volgens mij hoort deze niet in de 3D-rubriek.......

4

Mooi  :thumb: Maar wat Karin zegt klopt :)

[MOVE] --> Taarten parade

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

idd goed gelukt zeg, die printjes zijn mooi van kleur!

Heb je wel met bc1:1 afgesmeerd of met de mix?

Groetjes, Dorothea.

6

Met de mix, ik vind de 1 op 1 echt niet lekker.
Is dat het probleem? het is de eerste keer dat ik het heb nu  :( .

7

jolandaS schreef:

Met de mix, ik vind de 1 op 1 echt niet lekker.
Is dat het probleem? het is de eerste keer dat ik het heb nu  :( .

Yep..... fondant/marsepein vinden dat vocht écht niet leuk (smelten).....  :nooo

8

Ik weet wat ik verkeerd heb gedaan!
De taarten die gingen smelten heb ik afgesmeerd met de mix maar daar had ik eerder nooit problemen mee. Maaaarrrrrr Ik heb met het glad maken het paletmes in het warme water gehouden en dan glad getrokken. Werkte wel heel goed, maar zo kwam dus al dat water erin!!

Ben zo blij dat ik er nu achter ben, dat ik combi met de mix was funest voor de fondant.

9

leuk zo met al die foto's !!

Liefs, Zanoni

10

leuke taart, en ik heb al gezien dat je hele mooie printjes maakt (DS...).  ben blij dat er nog een taartenfan in de buurt woont. kunnen we onze taartspulletjes eens uitwisselen... als je een keer wat nodig hebt (ik heb bijv heel veel biscuit op voorraad!)
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

11 Laatst bewerkt door Dot (12-04-2011 16:26)

haha, ja Elly, hoe zou jij dan aan al die biscuit komen he??  :lol:  :lol:

Idd Jolanda, afsmeren nooit met de mix, wel vullen. Ik had het met de workshop, dacht ik, wel gemeld; toch??

Groetjes, Dorothea.