1

Onderwerp: Fruittaart vragen

Hallo iedereen,

Ik heb het in mijn bol gekregen dat ik een fruittaart wil maken met de heart tasty fill pan.
Nu is het plan om van bischuitdeeg een deeg te maken en als vulling banketbakkersroom en als versiering fruit met gelatine.
Eigenlijk een gewone vruchtenvlaai maar dan met inhoud en als taart zijnde.
Maar....

Kan ik wel gewoon banketbakkersroom gebruiken op de bischuitdeeg ( word dat niet papperig) en daar vruchtjes opleggen?

Ik wil het ongeveer zo:

http://2.bp.blogspot.com/_cnVuXHvJqyM/SgC8woDNYuI/AAAAAAAAJEY/lkWZje9R-m4/s320/fruitvlaai.jpg

En hoe doe ik het dat ik er dan later gelatine op doe zoals op het plaatje.
Moet ik de gelatine warm maken en er dan overheen gieten of doe ik dat anders?

Er is vast wel iemand die mij hierbij tips kan geven, heel graag!!!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

2 Laatst bewerkt door Lilar (12-04-2011 10:15)

Re: Fruittaart vragen

Veel tips heb ik niet, alleen dat ik er geen gelatine op zou doen, maar Taartina van Dr. Oetker.
Dat is dat doorzichtige laagje wat over de vruchtentaart bij de bakker zit.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3 Laatst bewerkt door anotschka (12-04-2011 14:02)

persoonlijk vind ik fruit mooier zonder zo'n laagje erop. Fruit is al mooi van zichzelf en blijft goed liggen in de banketbakkersroom, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk maar ik zou dan oo geen gelatine gebruiken inderdaad maar een gelei. Ik persoonlijk zou ook hard wener of korstdeeg gebruikten voor een fruittaart. Knapperig deeg is, vind ik in dit geval veel lekkerder.

Even een voorbeeldje van mezelf

http://lapatissiere.nl/lapat/sites/default/files/images/vruchtentaart2.preview.JPG

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Heey super!
Waar kan ik dat deeg krijgen?
Ook hier in de webshop?

Nu ben ik te ongeduldig geweest hoor en heb al een taart in elkaar gezet en inderdaad taartina gebruikt, ik zag het in de winkel en heb het maar meegenomen.
Banketbakkersroom was ook prima.
Alleen zag je niet echt een hartje aan de binnenkant, want die sneed ik plat  :s  Maar bij andere stukjes was het wel gelukt, erg leuk om te zien.

Ik wilde graag die gelatine laag erop zodat het fruit goed bleef liggen.
Ik had halve perzikjes gekocht en dat gleed contstant van de taart af.

Hij smaakte verder wel errug lekker!

Bedankt voor de tips!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

5

korstdeeg is een bladerdeeg
je lunk ook linzendeeg gebruiken, niet gemaakt van linzen :) maar met zelfrijzendbakmeel. op vlaairecepten.nl staat een recept

6

Dat deeg maak je zelf :).
Korstdeeg is wel ietsje anders dan bladerdeeg, het rijst namelijk niet en is ook niet zo bewerkelijk te maken, je bent er in 2 minuten mee klaar. Het wordt gemaakt van gelijke delen, boter, meel en wat water, kan eventueel ook nog met een ei erbij (hoe het dan heet weet ik niet :) . En hard wener wordt gemaakt met suiker en ei erbij en is dus zoeter. Ik denk dat de receptjes zo op internet te vinden zijn en anders mail je maar, dan mail ik het even door.
Linzendeeg is ook lekker trouwens dus dat is een goeie tip.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Hier ga ik dan wel wat mee doen tegen de tijd dat ik jarig ben.
Niet iedereen is dol op taart met marsepein enzo.
En ik vind die fruittaartjes ook altij erg lekker.

Bedankt voor de tips en ik ga vast nog wel even zoeken naar de recepten.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!