1

Onderwerp: nieuweling zoekt hulp ;)

Hallo,

ik ga deze week ook beginnen om mijn 1ste taart te maken. Maar nu vroeg ik me af met de vulling.. Je maakt de vulling zelf, maar hoe doe je dat. Je mixt alle ingredienten allemaal bij elkaar?
bijv. mascarpone, witte chocola en aardbeien (zag ik toevallig hier op de site ;) ). en dat smeer je dan op 1 deel van de taart? en op een andere laag doe je aarbeienvlaai vulling? of botercreme? Ben wat dat betreft nog wel een leek hoor ;).
Alvast bedankt!

2

Re: nieuweling zoekt hulp ;)

Kijk eens even in de FAQ, daar vind je al heel veel info! En kijk ook zeker eens tussen de vullingen. Daar zitten heerlijke recepten tussen  :9

http://www.deleukstetaarten.nl/faq

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Daar heb ik al gekeken ;) een ook al tussen de vullingen ;). Maar vroeg me meer af, de ingredienten haal je gewoon in de winkel, mix je door elkaar en dan heb je een creme/mousse voor in de taart ;)

4 Laatst bewerkt door Liens (12-04-2011 13:59)

Wat wil je dan weten? Als je iets specifieks zoekt, dan kan je ook even de zoekfunctie gebruiken. Die vind je bovenaan!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

Ik denk dat een workshop basis misschien handig is..........kijk anders eens bij de how-to's: die van Keetie en Lot zijn super!

Verder is het slim om duidelijke topictitels te gebruiken............bij het scannen van berichten zul je dan beter opvallen....hulp en help komt al te vaak voorbij  ;)

6 Laatst bewerkt door cbuckens (12-04-2011 14:28)

Als je de recepten leest, staat daar precies bij in welke volgorde je de ingredienten door elkaar moet mengen. Bij sommige recepten kan gelijk alles bij elkaar, bij andere juist niet.

Of je verschillende vullingen op elkaar doet per laag, of elke laag een andere vulling is een kwestie van eigen smaak. Ikzelf doe meestal 1 vulling per laag, tenzij ik vers fruit gebruik: botercrememix met aardbei patidess is zalig met direct daarop plakjes verse aardbeien bijvoorbeeld. Of een dun laagje monchou met daarover kersenvlaaivulling, en dat dan in elke laag.

Lees de recepten op je gemak door voordat je gaat beginnen en ik zou zeggen; ga lekker proeven en proberen ! Succes !

Groetjes, Conny