1

Onderwerp: onderhoud voor rollers?

Ik heb 2 kleinere rollers(van die witte kunststof dingen, ik dacht van Wilton..)en sinds kort 1 grote. Maar die kleintjes lijken wel een beetje versleten, er zitten hele kleine rafeltjes aan ofzo..En zo lang heb ik ze nou ook weer niet ! Ik neem aan dat er niets meer aan te doen is en ik dus maar nieuwe moet kopen(tenzij iemand een tip heeft om het te herstellen;))
Maar die grote nieuwe roller wil ik graag zo lang mogelijk mooi houden! Weet iemand hoe je die rafeltjes voorkomt? Goed schoonmaken doe ik wel,maar moet je ze steeds insmeren met crisco ofzo? Tips van harte welkom!

groetjes Michelle

2

Re: onderhoud voor rollers?

Aan rollers zitten geen stekkers ;)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

die rafels komen voornamelijk doordat je met je rollert over scherpe dingen gaan, dus de JEM methode is niet zo goed voor je rollers, dit valt niet te voorkomen. Mijn advies, gebruik 1 roller voor als je OP je cutter wil uitrollen, en een andere roller voor het andere werk.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

En, als ik me niet vergis, mogen de rollers niet in de afwasmachine!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

makatralsy schreef:

En, als ik me niet vergis, mogen de rollers niet in de afwasmachine!

volgens mij trekken ze dan krom, maar geeft dat geen rafels  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Bedankt voor de snelle reacties! Ik gebruik zelden cutters en rol er niet op uit, en ze gaan ook niet in de vaatwasser! dus misschien toch gewoon slijtage ofzo..

7

Rafeltjes vind ik wel vreemd...dat krijg je alleen als je ermee over scherpe dingen heen rolt. Aangezien fondant niet scherp is...

Ikzelf veeg alleen de rollers af en toe met een sopje af. Meer niet eigenlijk. Zeker niet de afwasmachine in! Daar trekken ze inderdaad krom van.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl