1

Onderwerp: Touwtje met tekst tussen boetseersels?? Help...

Hoi hoi

Ik heb een vraagje. Voor een taartopdracht is me gevraagd of het mogelijk is om, tussen 2 geboetseerde molentjes of huisjes (thema is Hollands), een touwtje of iets dergelijks te doen (als soort waslijntje zeg maar) met daarop de tekst Hoera 1 jaar.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?? Dat boetseren lukt wel, maar gaat dat werken met een touwtje met marsepein of fondant?? Wordt dat niet te zwaar?

Hebben jullie tips wat ik het beste met deze vraag kan doen?

Alvast super bedankt!!
Cotie

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

2

Re: Touwtje met tekst tussen boetseersels?? Help...

Ik zou een ijzerdraadje gebruiken, en daar de letters aanmaken net als in de rechtopstaande sprieten wordt gedaan.....

Je ziet dat ook wel eens bij bumba-taarten, zo'n boogje met balletjes.......

Met kleine letters, en stevige ijzerdraadjes, zou ik dat wel aandurven.....

3 Laatst bewerkt door Elis (12-04-2011 09:06)

Ik denk dat het wel kan hoor met een touwtje (leuk idee trouwens :thumb:
Ik denk dat je het beste de letters en cijfer dubbel kan maken.
Dan leg je ''hoera 1 jaar neer'', daartussen het touwtje, wat lijm/icing op de letters/cijfer/touwtje, dan de tweede laag erop (dus op het touwtje) en dan laten drogen.

Wel zou ik hem al in vorm leggen (wat gebogen, zoals een waslijntje) en de letters/cijfer niet te dik omdat het 2 lagen op elkaar worden, anders is het snel te zwaar.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel :/

Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat!

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

4 Laatst bewerkt door nele (12-04-2011 11:45)

Hey,

Ik zou de ijzerdraadjes ook verankeren aan een sate-prikker in je boetseersels. Zo vermijd je dat ze er uit getrokken worden onder het gewicht. Alleen hiervan de ouders wel goed op de hoogte brengen, zodat er geen ongelukken gebeuren bij het eventueel opeten.

Ben benieuwd naar het resultaat! succes!