1 Laatst bewerkt door Sannie1968 (11-04-2011 21:34)

Onderwerp: Mozaiek voor 20e trouwdag

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een klein taartje gemaakt voor onze 20e trouwdag morgen. Ik had nog wat leuke kleurtjes over van een Hello Kittytaart van afgelopen weekend. Ik heb de overgebleven fondant en bloemetjes in dit taartje verwerkt.

Ik kwam een hele tijd geleden in één van mijn taartboeken een taart met mozaiek tegen. Dit wilde ik altijd nog een keer proberen en nu was de gelegenheid ervoor.

Gevuld met espressocreme met nougatine en vanillecreme met pure hagelslag (had geen zin om voor een bakje chocolademousse naar de winkel te gaan en zelf maken voor dit kleine taartje was niet haalbaar)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFPCZJYI.jpg

Bedankt voor het kijken.

Groetjes,

Sandra

2

Re: Mozaiek voor 20e trouwdag

Dat is leuk!! Wat een werk, zeg  :thumb:
Van harte gefeliciteerd! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3 Laatst bewerkt door Lindadepinda (11-04-2011 20:41)

Wat een leuke taart!

Hoe maak je dat mozaiek? Is dat roze bc waar je de fondant in duwt? of is het een lap roze fondant en rol je er nog een keer overheen als je de stukjes erop hebt liggen?
Het kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn, maar het lijkt echt alsof de hele bovenkant 1 hoogte heeft...

edit: en nou vergeet ik je helemaal te feliciteren.. :D Van Harte!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

4 Laatst bewerkt door lizzl (11-04-2011 20:42)

wat een goede oplossing voor 'restjes'!

en gefeliciteerd!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5

Wat een ontzettend leuk idee! En onwijs mooi geworden!!!
Doet me heel erg aan Barcelona denken (Gaudi).
Super  :thumb:

Groetjes, Angela

6

@ Lindadepinda,

Ik heb eerst een ronde schijf van fondant gemaakt ter grootte van de doorsnede van de taart. Dit heb ik even laten drogen.

Daarna het patroontje erin gelegd met blokjes/stukjes fondant vastgeplakt met icing (poedersuiker met water).

Daarna heb ik een stukje rose fondant een klein beetje begoten met gekookt water (niet teveel ineens!) en dit met en paletmesje tot een smeerbare smurrie gemaakt. Daarna met een plamuurmes (voelde me net een metselaar) de smurrie over de inmiddels vastzittende blokjes gesmeerd en daarna de overtollige smurrie met een lichtvochtige doek weggehaald. Goed laten drogen en klaar!!!

Groetjes,

Sandra

Je mozaiektaartje ziet er ook leuk uit!

Groetjes Christel (de andere mozaiekert  :lol: )