1

Onderwerp: recept cake pops

Graag zou ik jullie recept hebben om cake pops te maken. Wil ze morgen :o  maken voor de meesters en juffen traktatie voor mn dochter die woensdag jarig is. Heb t net geprobeerd met cupcakes met een beetje chocopasta en botercreme, maar vond ze niet lekker. Te nat denk ik en een behoorlijke bonk op de maag
Dus vandaar mn vraag
Hoop dat jullie me willen helpen

gr en bedankt Renate

2 Laatst bewerkt door eculypta (11-04-2011 20:09)

Re: recept cake pops

kan je helaas niet helpen. Heb volgende week maandag een workshop cakepops maken maar daar heb je nu niks aan :lol:
Biscuit die je over hebt mengen met botercréme met een smaakje? En dan overgieten met chocolade of candymelts? Volgens mij staat er toch een recept bij recepten hier?

3

het zijn ook vrij zware happen vind ik persoonlijk, denk door de hoeveelheid creme op cake ;)
anders meer pasta en minder botercreme misschien?

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4 Laatst bewerkt door Reini (11-04-2011 20:14)

ik maak ze liefst met chocoladecake en meng met chocoladeganache.
Ik heb ondervonden dat de kindjes in de buurt niet zo graag vanillecake met botercreme hebben (vinden ze te boterig)..en de chocoladepops die vliegen buiten en daar komen ze meerdere stuks van vragen  :D

maar zo groot zijn ze bij mij niet (omdat het anders idd nogal zwaar is. zo tss 20 en 35gram.
De laatste die ik gemaakt heb zijn pinguins, ook chocoladecake met ganache en omhuld met vanilleglazuur en chocoladeglazuur  :P

5

Ik zie jouw berichtje helaas te laat, maar misschien voor de volgende keer of voor een ander.

Ik maak een biscuit zoals ik het normaal maak en dan doe ik daar kant en klare icing door heen, niet te veel, niet te weinig. Net steving genoeg om een bolletje te maken. Dan doop ik ze in chocoladeganache. Iedereen die ze geproefd heeft vond het lekker. Ze wisten niet eens dat het van cake was gemaakt. Ik maak ze ook niet zwaar. Ik heb een bolletje met een maatschep gemaakt en ze iets plat gedrukt en daarna met een uitsteker vormpjes gemaakt net zoals deze
http://2.bp.blogspot.com/-2yit0KO3YmY/TZTJiKQhB8I/AAAAAAAAAIg/3FUWz_c4yWs/s320/1.JPG
en deze
http://2.bp.blogspot.com/--nTMlOycBNw/TZTJnQuQH8I/AAAAAAAAAIk/YfQd8rGxIFM/s320/2.JPG
Niet te groot, niet te klein. Ik heb ze helaas niet gewogen.

6

bedankt meiden. Hou t helaas te goed voor een volgende keer
Had er geen puf meer voor