1

Onderwerp: puzzelplaatje maken op frostingsheer of owelsheet of icingsheet?

hallo allemaal,

ik ben nog maar net begonnen met het maken van taarten en nog niet zo lang actief op dit forum.
Nu wil ik een soort fotoalbum maken op een taart met blz en hier een puzzelplaatje (dit is dan de foto) op puzzelen. Nu vroeg ik me af of ik het beste frostingsheet kan gebruiken of owel of een icingsheet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de sheet slap wordt en gaat bobellen als de fondant uithard dus owel leek me zelf niet zo'n geweldig idee maar ik heb met alle 3 eigenlijk geen ervaring.
Voor de duidelijkheid, ik wil dus een boek boetseren van fondant of marsepein, hier een soort multomap ringen in doen (als het lukt van fondant dat opgedroogd is) en dan dus de sheets met gaatjes hierin doen zodat je eventueel de blz om zou kunnen slaan.
Welke sheets kan ik hiervoor gebruiken, kan ik überhaupt sheets gebruiken of is mijn idee gewoon onmogelijk en als ik sheets kan gebruiken, hoe lijm ik mijn plaatje dan vast, gewoon met eetbare lijm?
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Lisette

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: puzzelplaatje maken op frostingsheer of owelsheet of icingsheet?

Waarom zou je puzzelen op een icingsheet als je hier ook meteen het plaatje op kan printen??  ;)

Mocht je inderdaad voor "harde" bladzijdes gaan dan kan je het beste voor icing kiezen! Dit hard net als fondant uit zodat het rechtop kan blijven staan.

Ik kan eventueel voor je printen!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

ThijsYmke schreef:

Waarom zou je puzzelen op een icingsheet als je hier ook meteen het plaatje op kan printen??  ;)

Printen is mooi en handig maar niet zelf gemaakt en daar gaat het mij ook om. Klinkt misschien raar maar een geprint plaatje plakken is niet zo heel ingewikkeld maar een foto napuzzelen vergt toch wat meer inspanning en moeite. Is meer het idee dus. Ik houd het wel in gedachten trouwens, misschien lukt het wel helemaal niet met dat puzzelen ;-)

groetjes en bedankt!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

4

hoi,

Ik neem aan dat je niet volledige A4 voor dat boek gaat gebruiken.....dus als het kleine 'pagina's zijn die je gaat maken en daar op gaat puzzelen dan denk ik zelfs dat frosty beter is omdat dit wat buigzamer is en icing sheet hard uit dat het breekbaar wordt.
Vind het wel een superorigineel idee en ben zeer benieuwd naar je resultaarrrrrrttt.

owh..........ook ik kan voor je printen ;)