1

Onderwerp: heating core

Hoi dames,

Ik ben over een kleine 5 weekjes jarig en d8............zal ik het aandurven een taart te maken ?

Ben ik zo eens in al die prachtige albums aan het kijken zie ik ook die fantastische stapeltaarten. Nu vroeg ik me af....hoe gebruik je een heating core  precies ? In de webwinkel zag ik een plaatje en de omschrijving...maarre...die snap ik niet helemaal ! Ik snap dat je zo'n heating core "moet" gebruiken bij taarten groter dan 30 cm.

Ik wil mss die set van 3 bakblikken aanschaffen...je kan ze immers ook gewoon los gebruiken (voor mijn verjaardag bv...zoveel komen er nu ook weer niet dat een stapeltaart op gaat haha)....

Greetz.

Marianne

2

Re: heating core

Die heating core is inderdaad om te gebruiken bij grotere taarten, dan wordt de warmte wat beter verdeeld. Je zet hem in je bakblik in 't midden en vult het blik en de heating core met je beslag (ik dacht dat in de heating core wat minder moest, dat komt meer omhoog). Je bakt hem en als ie is afgekoeld (maar wel h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Hoi Yvette,

Thx voor je uitleg....snap um helemaal !

Gebruik jij zo'n ding eigenlijk ?

Greetz,

Marianne

4

Die heatingcore is inderdaad een geweldige uitvinding, ik gebruik hem ook om een gat midden in een bruidstaart te reserveren voor op een etager

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

5

Lees even mee,want dat van die heating core snapte ik ook niet zo,maar nu helemaal duidelijk.
Dus een bloemnagel onderin zou niet de hele taart genoeg verwarmen om gaar te worden dan?

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

6

Ik heb hem gisteren gebruikt maar bij mij is het stuk waarmee je het gat moet vullen stuk smaller dan het gat.Moet je hem dan met botercrem/vulling verder opvullen?

7

Ik heb hem gisteren gebruikt maar bij mij is het stuk waarmee je het gat moet vullen stuk smaller dan het gat.Moet je hem dan met botercrem/vulling verder opvullen?

Dit is ook mijn probleem. Is er iemand die hier het antwoord op weet??
Alvast bedankt!

Groetjes, Renata

8

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=136564

ja dus...........