Onderwerp: Mini marsepein taartjes
Ik wil graag 1 en 2 persoonstaartjes maken voor pasen..
Alleen waar kan ik het beste deze in bakken? Ik wil mooi gevormde taartjes. Dus geen muffin vormen.
Iemand tips?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Mini marsepein taartjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil graag 1 en 2 persoonstaartjes maken voor pasen..
Alleen waar kan ik het beste deze in bakken? Ik wil mooi gevormde taartjes. Dus geen muffin vormen.
Iemand tips?
Misschien dat het bakblik wat nu bij de Lidl in de aanbieding wat is...
Die met de mini cake vormpjes zeg maar....
Succes!
Ik vroeg deze week aan iemand hier op het forum hoe zij de vormpjes had gemaakt (1 persoons); zij had ze uitgestoken!
Bij Ikea hebben ze de blanda schaaltjes in verschillende maten, de kleinste is 5 cm. Ik vond ze erg schattig. Of zou dat te klein zijn?
Voor 2 personen zou je de 12 cm kunnen nemen.
Misschien dat het bakblik wat nu bij de Lidl in de aanbieding wat is...
Die met de mini cake vormpjes zeg maar....
Succes!
Ik heb ze gehaald ik ga het van de week even testen thnx voor det ip
Bij Ikea hebben ze de blanda schaaltjes in verschillende maten, de kleinste is 5 cm. Ik vond ze erg schattig. Of zou dat te klein zijn?
Voor 2 personen zou je de 12 cm kunnen nemen.
Kan je in blanda schaaltje sgewoon bakken?? Ik ben niet zo bekend met de blanda schaaltjes maar klinkt wel goed
Ja hoor dat is geen probleem. Ik heb zelf de metalen bakjes, die van 12 cm en eentje van 20 cm. Gewoon even invetten en bakken, je houdt dezelfde baktijd aan als bij een rond blik van dezelfde doorsnede. Met de glazen schaaltjes schijnt het ook te kunnen.
Nee, niet in de glazen schaaltjes van Ikea bakken hoor! Dat glas is niet ovenvast.
Niet? Ik had gehoord dat het wel kon. Weer wat geleerd, bedankt!
Was benieuwd of je de Lidl bakvorm al hebt gebruikt? Heb ook iets nodig voor gebakjes en ben wel benieuwd of je al een voorbeeldje kunt laten zien? Of kun je misschien even een foto van dat bakblik plaatsen? Alvast bedankt.
Groetjes Karin
Nee, niet in de glazen schaaltjes van Ikea bakken hoor! Dat glas is niet ovenvast.
die gebruik ik altijd, gaat prima.
en bij de glazen variant heb je geen randje aan de bovenrand, bij de rvs variant wel...
(je moet ze alleen niet vallen... daar kunnen ze heeeeel slecht tegen )
Was benieuwd of je de Lidl bakvorm al hebt gebruikt? Heb ook iets nodig voor gebakjes en ben wel benieuwd of je al een voorbeeldje kunt laten zien? Of kun je misschien even een foto van dat bakblik plaatsen? Alvast bedankt.
Groetjes Karin
Ik ga nu het bakblik proberen
Ik zal een foto maken straks van het blik en de cakes
ik heb sinds gisteren een 8 en 10cm springvormpje
ik heb sinds gisteren een 8 en 10cm springvormpje
aha , dat klinkt goed hoe kom je daar aan?
bij ons bij de "electrocentrum" ( soort marskramer/blokker/xenos) idee lagen ze!!
ik ben niu niet thuis, maar van t weekend wil ik wel het merk even opschrijven dan zijn ze misschien ook wel op internet te vinden!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Mini marsepein taartjes