1

Onderwerp: bruidstaart voor donderdag, wanneer beginnen

Hoi,
ik moet voor as. donderdag een bruidstaart maken, donderdagmiddag gaat hij gegeten worden.
Vulling wordt botercreme (mix van funcakes), jam, en lemoncurd van chivers. Wanneer zouden jullie beginnen met bakken/ vullingen maken? Kan dat vandaag al? en wat zou je het eerst doen, ofwel, wat kan je het langst goed houden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

2

Re: bruidstaart voor donderdag, wanneer beginnen

Hoi Diana,

Ik neem aan dat je al een tekening hebt. Anders eerst een tekening maken, botercreme alsvast voorbereiden en in je koelkast bewaren. Kapsels bakken en goed ingepakt bewaren en dan rustig morgen gaan bouwen en decoreren. Dan heb je 2 volle dagen, moet genoeg zijn denk ik.

succes hoor.

3

dus de bc en kapsels kan ik vast maken?
Hoe bewaar ik de kapsels het best?

Groetjes, Diana

4

Ik pak mijn kapsels vrij snel na het bakken goed in plasticfolie en gebruik ze dan de volgende dag. Werkt prima voor mij. Niet in de koelkast leggen hoor. Dan drogen ze uit. Gewoon goed in plastic inpakken kan makkelijk.

5

Oh ja, de kleuren marsepein of fondant die je gaat gebruiken zou ik nu ook alvast maken, dan heb je daar geen omkijken meer naar.

6

Ik zou de vullingen nu nog niet maken hoor... Vind het altijd wel fijn als dat zo vers mogelijk is..
Kapsels bak ik en gaan dan vaak de vriezer in, ik vind ze dan ook makkelijker snijden.
Ik zou nu wel inderdaad fondant/marsepein gaan kleuren, en wat decoratie maken (bloemen bijv.)
De rest van de taart zou ik echt pas woensdag doen..

7

tine83 schreef:

Ik zou de vullingen nu nog niet maken hoor... Vind het altijd wel fijn als dat zo vers mogelijk is..
Kapsels bak ik en gaan dan vaak de vriezer in, ik vind ze dan ook makkelijker snijden.
Ik zou nu wel inderdaad fondant/marsepein gaan kleuren, en wat decoratie maken (bloemen bijv.)
De rest van de taart zou ik echt pas woensdag doen..

Helemaal mee eens. Nu met name focussen op de decoratie en het voorkleuren van het fondant/marsepein en dan woensdag vullen, bekleden en decoreren. Good luck!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl