1

Onderwerp: hmm, wat doe ik fout bij het mixen?

even een vraagje.. ik heb vandaag voor het eerst een taart gemaakt. de boter had ik gisteren al uitgehaald, maar ik kreeg het niet goed gemixed, niet met de bc mix en oo niet 1 op 1. waar mixen jullie in? ik had de boter onderhand op het plafond zitten.. :D
ik merkte vandaag dat ik geen ongezouten boter had.. kan het daar aan liggen? of moet ik gewoon een hogere kom gebruiken? nu heb ik denk ik geen 10 minuten gemixt,omdat ik niet nog eens een uur wilde schoonmaken..

hebben jullie tips en suggesties? de bc van de mix was uiteindelijk wel smeerbaar, maar de 1 op 1 maakte tijdens het smeren mijn kapsel gewoon stuk aan de randen..

dank alvast!

2

Re: hmm, wat doe ik fout bij het mixen?

ik smelt de boter een beetje in de magnetron.....

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

3

Hoe bedoel je dat je het niet goed gemixed krijgt? Welke mixer heb je en in welke kom doe je dat?

4

Boter mixen doe ik altijd in een beslagkom met deksel dan nog extra mijn hand op het gat. Dit gaat tot nu toe best aardig... :D

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

5 Laatst bewerkt door Helena126 (11-04-2011 06:22)

ik kreeg het niet echt romig en zacht.. en de boter ging alle kanten op.. ik heb een gewone beslagkom gebruikt zonder deksel.. en een simpele handmixer van de hema..

maar even in de magnetron kan dus helpen en een beslagkom met deksel?

Ik laat tegenwoordig de boter een dag van te voren smelten in de magnetron, tot die bijna vloeibaar is. Dan de poedersuiker er door, en dat gaat dan heel makkelijk, zelfs gewoon met een vork!
Deksel op de kom en een dag er na is hij perfect!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Als je alleen de boter mixt is een deksel niet nodig...........als de poedersuiker erbij doet is een theedoek ook handig tegen de wtte stofwolk....

Welke boter heb je precies gebruikt? En heb je de gardes of de deeghaken gebruikt?

8

ik had margarine van de ah.. zag toen ik er mee begon dat dat al niet de goede was (was gezouten), maar heb het toch geprobeerd. En ik heb de gardes gebruikt.

Ah, margarine. Dat wil idd niet goed zacht worden  :Y
De meesten gebruiken roomboter. Dat is nog lekkerder ook, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar het mixt stukken beter in ieder geval ;)

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

10

En voor het afsmeren ook oppassen met water dat in je mengsel zit............water kan je fondant/marsepein doen smelten....

11

Ja inderdaad, ongezouten roomboter gebruiken. En die hoef je niet helemaal te laten smelten, hoor. De avond van te voren op kamertemperatuur laten komen is al voldoende en als je de poedersuiker of mix erbij doet, eerst voorzichtig doorroeren en dan pas je mixer op meer vermogen om te voorkomen, dat je keuken onder het poeder komt te zitten.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

12

dank voor de tips! voor het afsmeren had ik inderdaad 1 op 1 gemaakt, maar dus nog niet met roomboter. binnenkort ga ik weer een poging wagen!

13

En als deksel gebruik je: http://sweetsugarbelle.blogspot.com/201 … arbelle%29
;)