1

Onderwerp: Eiwitpoeder SPOED

Hoi medebakkers,

Ik ben voor het eerst bezig met de lussen strik van tartacadabra.
Helaas heb ik geen eiwitpoeder in huis om royal icing te maken. Ik ben bang dat het met tylose en water niet goed vast blijft zitten. Vooral de middelste lus niet. Die heeft te weinig houvast aan de lussen rondom.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen of er iemand in Tilburg, omgeving Reeshof, woont waar ik morgen(avond) wat mag komen halen. Uiteraard tegen kostprijs.
Helaas heb ik geen tijd om het te bestellen via de webshop. De taart moet namelijk dinsdagavond af zijn. Op het forum lees ik dat het nagenoeg niet te koop is bij normale winkels.
Of, heeft iemand misschien een hele goede tip hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen zonder royal icing?

2

Re: Eiwitpoeder SPOED

Ik heb je even gemeld als je namelijk eiwit poeder nodig hebt hoort het in vraag en aanbod.

3

Ik doe het met fondant gemengd met wat water. De truuk is dan met een spuitje van de apotheek te werken.

Ik maak eerst de fondant een beetje warm in de magnetron en dan een tikkeltje nat zodat het goed uit het spuitje te knijpen is. Dan dus een beetje nattige fondant spuiten op de plek waar ik de lus wil vastmaken. Ik zou morgenavond of dinsdagochtend de strik al in elkaar zetten en dan de lussen ondersteunen met keukenpapier. Dan heeft de fondant genoeg tijd om weer opnieuw uit te harden.

Ik zou wel ook tylose in je fondant doen voordat je bovenstaande allemaal doet. Dan wordt het nog iets harder.

Hopelijk heb je hier iets aan.

4

Een bolletje fondant. :Y Zacht laten worden in de magnetron en daar de lussen insteken. Succes!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik heb het ook eens gedaan met hele dikke glazuur, dus alleen poedersuiker+water. Maar je kunt toch ook een echt ei gebruiken? Het is ten slotte toch alleen om te laten plakken...

6

Je vraagt 2 dingen: met spoed om eiwitpoeder, en om een alternatief.
Je vraag om eiwitpoeder hoort in V&A, de vraag om hoe te plakken past prima hier. Waar gaat het je nu om? Want dan weet ik waar ik je topic moet laten ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Is nog lastig zo'n forum. Wat hoort waar thuis. Eerlijk gezegd ken ik Vraag en Aanbod nog niet.
Ik heb inmiddels een paar goede tips gekregen over het verwarmen van fondant.
ik kan daarom weer aan de slag.

8

Natasja Boeren schreef:

Is nog lastig zo'n forum. Wat hoort waar thuis. Eerlijk gezegd ken ik Vraag en Aanbod nog niet.

Staat allemaal uitgelegd in de sticky's (=belangrijke topics bovenin elke rubriek)

Maar prima, dan laat ik hem hier staan :).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag