1

Onderwerp: MIjn eerste opdracht. Oeps!

Afgelopen woensdag heb ik de vader van mijn vriendin verrast met zijn 80ste verjaardag. Ik had een champagnefles stapel taart gemaakt, die ik had gezien  in de Mjamtaart van 2010.

Ze vonden het zo'n mooie en lekkere taart, dat ze me gelijk vroegen om voor vandaag ook een taart voor hun te maken. Vandaag hebben ze een huis vol visite en ze willen mijn taart.   :s  Wat een zenuwen heb ik gehad vanaf woensdag. Maar na 18 uur werk is dit het resultaat.

http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/P4101492-1.jpg

Het is een plooitaart geworden omdat ik niet wist hoe een grote vierkante lap van 40 bij 35 uit te rollen met een hoogte van 7 cm, zonder beschadigingen of scheuren. Wel een leuk werk.
114 kleine roosjes als onderrand.
http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/P4101494.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i295/brabertje/taart/P4101497.jpg

Graag jullie reactie hoe je hem vind. En eventueel wat opmerkingen waar ik verder mee kan.

Mijn 4de taartje.

Re: MIjn eerste opdracht. Oeps!

ik vind em supermooi!
en wat een hoop roosjes zeg... RESPECT!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

koekiemonster schreef:

ik vind em supermooi!
en wat een hoop roosjes zeg... RESPECT!!

Oefening baart kunst zeggen ze. De roosjes werden steeds mooier. Was zelfs zo overmoedig dat ik de eerste roosjes weer opnieuw maakte omdat ze niet zo mooi waren als de laatste.   :9

Wat een werk zoveel roosjes, knap! En de taart is prachtig  :thumb:

'I love it when a cake comes together'

5

jeetje wat een hoop werk maar hij ziet er wel supper mooi uit zeg

6

heel mooi

en zeker een hoop werk zeg

Hele mooie taart. Zelf zou ik er alleen voor kiezen de decoratie niet zo klein te maken en te verspreiden over de hele taart. Wat groter en zwaarder ( evt. centraal op de taart gedecoreerd) vind ik persoonlijk wat mooier in verhouding.

maar heel goed werk, mooie roosjes en plooien!

8

Wat knap dat dit pas je 4de taart is....mooi!

9

Dat dacht ik ook al, je 4de, ik ga nu maar met mijn hoofd diep onder de dekens, mijn 4de was niet zo goed hoor......

10

Anouk versteeg schreef:

Hele mooie taart. Zelf zou ik er alleen voor kiezen de decoratie niet zo klein te maken en te verspreiden over de hele taart. Wat groter en zwaarder ( evt. centraal op de taart gedecoreerd) vind ik persoonlijk wat mooier in verhouding.

maar heel goed werk, mooie roosjes en plooien!

Ja je heb wel gelijk. Moet er de volgende keer ook beter over na denken. Mijn planning was ook anders, maar dacht er te makkelijk over om zo'n grote taart met fondant strak te bekleden.
Ik wilde hem met Royal icing versieren, want ik had er al speciale sjablonen enzo voor gekocht. Maar doordat de grote lap niet lukte, werd het een plooitaart en moest ik nog vlug voor wat decoratie wat verzinnen wat ik zou kunnen. Ik heb daar nog geen uitstekers voor. Dit was een uitprobeersel, maar had ze iderdaad wel groter kunnen maken.

Maar ingedachten zie ik de taart met alle rozen tegen elkaar gecentreed in het midden. Denk dat het er mooier had uit gezien.

Thnx voor de tip. Hier ga ik vast en zeker iets mee doen. :thumb: