1

Onderwerp: Biscuit bakken en tot maandag bewaren?

Ik ga dit weekend beginnen aan mijn eerste stapeltaart.
Ik wil zaterdag gaan vullen, zondag bekleden en strapelen en dan maandag de verdere decoratie doen. De taart word maandagavond gepresenteerd en gegeten.
Nu vraag ik me af of ik vandaag al kan beginnen met het bakken van de biscuits.
Wat denken jullie? Blijven deze dan tot maandag goed? Of moet ik ze invriezen? Maar blijven ze dan wel lekker?

2

Re: Biscuit bakken en tot maandag bewaren?

Ja hoor, invriezen! Gaat perfect, tuurlijk blijven ze lekker en je kunt ze als bijkomend voordeel ook nog wat gemakkelijker snijden: ze kruimelen wat minder als verse biscuits.
Gewoon in een grote pedaalemmerzak invriezen; en ze daarin ook ontdooien. Ontdooien duurt trouwens ongeveer een of anderhalf uurtje...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Je hoeft ze niet per se in te vriezen, je kunt ze 4 a 5 dagen van te voren bakken. Wel is het verstandig om ze, indien ze meer dan 2 dagen oud zijn, even te tremperen (vochtig maken). Vullen doe ik liever niet meer dan 1 dag van te voren, maar als je dan wel doet, kun je ze bij gebruik met sommige vullingen (botercreme bijvoorbeeld) met vulling en al invriezen. Succes!

4

Ok dank jullie wel!
Ik ga de cakes vandaag bakken en ze daarna in de vriezer bewaren. Heb er nu al zin in :)

5

Succes!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

goedemorgen
ik bak altijd meerdere taarten met biscuitmix tegelijk, die doe ik dan in de diepvries en haal eruit wat ik nodig heb en ga dan decoreren
Gister stelde iemand de vraag, of de taart, geheel gedecoreerd, dan nog een keer in de diepvries kon??? dus 2x biscuit invriezen, ik stond eigenlijk met me mond  :o vol, ik weet t echt niet, jullie??

7 Laatst bewerkt door Barbaral (09-04-2011 19:22)

je kunt een product maar 1 x invriezen, dus nee dat kan niet.

Ik vries mijn kapsels altijd in,al is het maar voor één dag,omdat ze dan makkelijker te snijden zijn.
Vaak vul en bekleed ik de taart om hem daarna weer in te vriezen.
Soms voor weken,nooit problemen mee gehad,ook niet qua smaak.
Gevulde taart durf ik niet voor de 2e keer in te vriezen.

Vr Gr Thé

9

Ja hoor dat kan. Een taart met vulling zou ik niet 2x invriezen maar het biscuit kan wel hoor, doet de bakker ook!

10

Ja het gaat om kale biscuit, dank jullie hartelijk voor de antwoorden!