Onderwerp: [HOW-TO] Paddenstoelenhuis Plop
Speciaal voor jullie
Hij is niet helemaal volledig helaas, want ik heb niet meteen vanaf stap 1 foto's gemaakt. het was een beetje een spontane actie deze how-to...
Ik loop er wel even met jullie doorheen, kun je toch een beetje zien hoe het ging Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Dit was eigenlijk al stap 1, 2,3 ,4 ehm en 5 Dit zijn 2 taarten op elkaar. Onderste 4 lagen zijn 20 cm breed en 5 cm hoog. De taart boven het kartonnetje is voor de helft 20 cm breed en de andere helft is 16 cm breed. Die heb ik in de vorm van een paddenstoel gesneden. Een beetje blanda-achtig. Die twee taarten zijn gestut met een 20 cm kartonnetje ertussen. Maar er steekt ook een stuk karton uit. Dat klopt. Dat is een 24 cm kartonnetje. Nou het zijn er 2 eigenlijk. En die steken uit. Het is net een balkonnetje...En dat is handig, want dat heb ik nodig. Aan de voorkant heb ik er nog wel een stukje afgeknipt, want daar koopt de paddenstoelrand niet door....
Volgende plaatje:
Zoals je ziet zit hij hier al in de botercrème...een stukje dan. De cake die ik onder en boven afgesneden heb, heb ik bewaard, en samen met de botercrème heb ik daarvan op het kartonnen balkonnetje een paddenstoel rand gevormd. Maar ook ONDER het balkonnetje. Moeilijk te zien op de foto. Als het goed is zie je nu geen karton meer
Afsmeren maaar!!! Hij begint er al op te lijken he
Een extra laagje marsepein om de rand van het karton weg te werken. En de bovenrand te fabriceren..
En dan de marsepein erover! Goed smootheren, trekken, duwen en vouwen en dan ziet het er na een tijdje zo uit Dat vergt even oefenen hoor
Ik heb niet zo heel veel tooltjes, dus al mijn decoraties zijn eigenlijk gedaan met mijn vingers, kwasten, keukenmesjes en een cocktailprikker en laat ik eerlijk zijn, een bonetool om de potten hol te maken. Maar goed, je hebt dus niet veel tools nodig om zelf iets te maken. Wees creatief en duik je keukenkast eens in!
Als je dan uiteindelijk de decoratie erop hebt zitten, hoe je ook maar wilt, dan ziet hij er misschien ongeveer zo uit :
Als je nog vragen hebt, mail me gerust, en kijk ook eens op mijn blog voor andere how-to's en verhalen
http://karenannecakes.blogspot.com
Groetjes!
Karen Anne
http://karenannecakes.blogspot.nl/